Mapy Google z wbudowanym komunikatorem. Oto nowa metoda kontaktu z lokalnymi firmami
Przyglądając się ostatnim aktualizacjom aplikacji Mapy Google widać, że jest ona rozwijana w dwóch głównych kierunkach – nawigacja samochodowa i katalog sklepów, restauracji i innych miejsc w okolicy z nastawieniem na funkcje społecznościowe. Właśnie został wykonany krok do przodu w tej drugiej ścieżce rozwoju.
14.11.2018 | aktual.: 15.11.2018 17:45
Google na oficjalnym blogu poinformował o nowości, która jest wdrażana do mobilnej aplikacji na Androida i iOS-a. Użytkownicy Map Google'a na tych urządzeniach będą mogli korzystać z wbudowanego komunikatora, który umożliwi kontakt z firmami.
W Mapach Google'a pojawiła się nowa sekcja Wiadomości. Znajdziemy w niej konwersacje z przedstawicielami sklepów, restauracji czy pozostałych firm świadczących różne usługi. Komunikator jest uproszczony do minimum i jest nastawiony na wysyłanie wiadomości tekstowych. Mogą one posłużyć do spytania się przedstawiciela sklepu o dostępność butów w konkretnym rozmiarze, zamówienie ciastka w ulubionej cukierni czy poznanie dzisiejszej promocji na pizzę w pobliskiej restauracji.
W założeniach wiadomości mają zastąpić proste rozmowy telefoniczne. Do tej pory firmy w Mapach Google'a, jako formę kontaktu, mogły podawać numer telefonu lub stronę internetową. Natomiast teraz możliwe staje się korzystanie z komunikatora. Ikona, która umożliwia rozpoczęcie konwersacji, wyświetla się obok opcji Zadzwoń. Ponadto do poprzednich rozmów można łatwo powrócić – wystarczy wybrać Wiadomości z wysuwanego z lewej strony menu.
Nowość jest wdrażana stopniowo, więc nie wszyscy użytkownicy mają do niej dostęp. Oczywiście wiadomości będzie można wysyłać, jeśli dana firma będzie chciała z nich skorzystać. Jak najbardziej może pozostać przy obecnej formie kontaktu z podaniem tylko numeru telefonu – Google nie wymusza używania wbudowanego komunikatora.
Nowa funkcja może okazać się naprawdę przydatna. Z drugiej jednak strony, pojawiają się opinie, że Mapy Google stają się powoli przerośniętą aplikacją. Google chce bowiem w jednym miejscu skupić, jak najwięcej funkcji. Ocenę, czy faktycznie jest to ruch w dobrym kierunku, pozostawiamy wam. Aczkolwiek przed wydaniem opinii, warto zauważyć, że wprowadzona nowość może umożliwić kontakt z lokalnymi firmami osobom, które nie mają profilu na Facebooku czy innym serwisie społecznościowym.