Mercedes-Benz Klasy S 2021: wielki ekran OLED, rozpoznawanie twarzy i AR z nawigacji na szybie
Mercedes-Benz Klasy S od lat uznawany jest za motoryzacyjny wzór w zakresie nowinek technologicznych. Najnowsza generacja, oznaczana jako rok modelowy 2021, jest tego kolejnym dowodem, choć tym razem część rozwiązań wcześniej pokazała konkurencja.
Pod kątem bezpieczeństwa w nowej S-klasie wrażenie robi obecność czołowych poduszek powietrznych dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń czy system błyskawicznie podnoszący cały pojazd o 8 cm w przypadku wykrycia nadchodzącej kolizji bocznej. W kontekście technologii – między innymi wielki ekran OLED we wnętrzu, opcje rozpoznawania kierowcy oraz wskazania nawigacji w formie strzałek AR, które trafiły na HUD.
O wszystkich można usłyszeć w oficjalnej prezentacji Mercedesa Klasy S trwającej prawie pół godziny, której większość poświęcono na opisanie systemów bezpieczeństwa i związanych z komfortem podróżujących.
Do najciekawszych należy między innymi zastosowanie czytnika linii papilarnych i technologii rozpoznawania twarzy, które umożliwiają identyfikację kierowcy, a później automatyczne ustawienie do jego potrzeb między innymi fotela, lusterek czy kolorów podświetlenia wnętrza. Często podróżującym powinno się natomiast spodobać przeniesienie AR w nawigacji GPS z ekranu na przednią szybę, co stanowi w praktyce nową definicję rozszerzonej rzeczywistości w tym kontekście.
Centralny wyświetlacz ma przekątną 12,8 cala, został wykonany w technologii OLED i umieszczony na fragmencie deski rozdzielczej z wolną przestrzenią za nią, przypominając tym samym analogiczne rozwiązanie, które lata temu mogło szokować w Volvo. W S-klasie nie jest to oczywiście jedyny ekran. "Zegary" również są tylko wyświetlane i można je konfigurować na wiele sposobów.
Extended Version: Mercedes-Benz Presents the World Premiere of the New S-Class
Więcej o nowym Mercedesie Klasy S przeczytacie na autokult.pl.