Netflix z reklamami już od listopada? Twórcy chcą wyprzedzić Disney'a

Netflix może wprowadzić na rynek nowy abonament z reklamami znacznie szybciej, niż początkowo zakładano. Dotychczas mówiono głównie o premierze w 2023 roku, ale według najświeższych wieści planowana data startu to 1 listopada - zostało więc zaledwie kilka miesięcy.

Netflix
Netflix
Źródło zdjęć: © FORUM | DENIS BALIBOUSE
Oskar Ziomek

Temat nowego abonamentu Netfliksa z reklamami ponownie wraca na tapet. Tym razem chodzi o termin premiery, a ten - jak podaje Variety - miał zostać znacznie przyspieszony i mowa jest już o 1 listopada 2022 roku. Informacje nie zostały co prawda oficjalnie potwierdzone przez Netfliksa, ale serwis powołuje się na źródła, które mają być wiarygodne. Powodem miałaby być chęć wyprzedzenia konkurencyjnego serwisu Disney+, gdzie podobny ruch planowany jest na 8 grudnia.

Przypomnijmy, chodzi o wdrożenie nowego (najtańszego z dotychczasowych) abonamentu w Netfliksie, który swoją niską cenę ma zawdzięczać wyświetlaniu reklam przed i w trakcie odtwarzania filmów i seriali. Jak wyliczaliśmy wcześniej na podstawie nieoficjalnych danych, w Polsce mogłoby to skutkować ceną na poziomie 19-25 złotych miesięcznie (około połowę niższą niż za plan standardowy). Początkowo jednak Netflix z reklamami niekoniecznie będzie dostępny na naszym rynku.

Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, w przypadku seriali Netflix miałby wyświetlać około 4 minuty reklam na godzinę, z kolei dla filmów sytuacja miałaby być inna - maksymalnie jedna reklama na godzinę i góra 3 na dobę. Choć można dyskutować, czy rozsądne jest oferowanie płatnego planu, który i tak skutkuje serwowaniem reklam, nie zmienia to faktu, że abonament taki będzie około połowę tańszy niż dzisiejszy plan pozwalający oglądać treści FullHD. Dla wielu osób taka oszczędność może być istotna, szczególnie w skali roku.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (36)