Nie tylko TikTok. Tego najczęściej dzieci szukają w sieci
Z powodu pandemii dzieci coraz więcej czasu spędzają przed komputerem i w sieci. Często budzi to obawy ze strony dorosłych, ale jednocześnie niezwykle ciężko jest non-stop pilnować młodego człowieka. Czy jednak jest to konieczne?
04.06.2021 12:04
Firma Kaspersky przeanalizowała dane dobrowolnie dostarczane przez użytkowników oprogramowania Kaspersky Safe Kids w okresie 2020-2021 r. Dzięki temu eksperci mogli ocenić, jak zmieniły się zwyczaje dzieci w sieci w 2020-2021 roku.
Eksperci przeanalizowali, czego szuka młodzież w sieci, jakie aplikacje dla systemu Android pobiera oraz jakie kategorie stron internetowych otwiera. Część wyników nie będzie zaskoczeniem, ale inne mogą zdziwić dużą część rodziców i opiekunów.
- Najpopularniejszymi aplikacjami wśród dzieci są TikTok, YouTube i WhatsApp;
- Młodzież najczęściej szuka stron internetowych związanych z oprogramowaniem, audio i wideo, mediami komunikacji internetowej oraz grami wideo;
- YouTube jest najpopularniejszym serwisem streamingowym wśród dzieci;
- Z kolei najpopularniejsze gry to: Brawl Stars, Roblox, Among US oraz Minecraft.
Ekspertom udało się również zbadać gust muzyczny młodych internautów. Największą popularnością cieszą się zespoły K-POP BTS i Blackpink. Wśród wykonawców największą popularnością zyskały Ariana Grande, Billie Eilish oraz Travis Scott. Co ciekawe, dzieci interesują się muzyką również w kierunku kreatywnym - często szukają informacji, jak ją tworzyć.
Zamiłowanie dzieci do kreskówek znalazło przełożenie w wynikach wyszukiwań w serwisie YouTube. Ciekawe jest jednak to, że dzieci i młodzież szukają sposobu na oglądanie seriali na Disney+, ponieważ frazy powiązane z serwisem streamingowym również cieszyły się dużą popularnością. Netflix nie jest aż tak popularny wśród najmłodszych widzów.
- Współczesne dzieci dorastają, mając w ręku gadżety elektroniczne już od bardzo młodego wieku, dlatego znacznie szybciej adaptują się do świata cyfrowego i uczą korzystać z nowych technologii - zauważa Anna Larkina, ekspertka ds. analizy zawartości online w firmie Kaspersky.
- Wiedza na temat muzyki, jakiej słucha ich dziecko, ulubionych vlogerów czy gier może pozwolić rodzicom na wzmocnienie relacji i zabezpieczenie dzieci przed potencjalnymi zagrożeniami online - dodaje.