Niech Moc będzie z Wami - nadchodzi Star Wars Battlefront II
Poprzedni Star Wars Battlefront został ciepło przyjęty przez graczy, którzy chwalili niesamowity klimat gry i doskonałą ścieżkę dźwiękową. Niestety, nie jest to gra idealna i dla wielu graczy nie do zaakceptowania okazał się brak kampanii dla pojedynczego gracza. Ponieważ DICE, mimo że tworzy niemal doskonałe FPS sieciowe, jakby choćby gry z uniwersum Battlefielda, to jednak od lat nie potrafi zrobić wciągającego na wiele godzin gry w trybie single player. Jako że marka Star Wars zobowiązuje, przy pracy na nowym Star Wars Battlefront II usiadły połączone siły twórców ze studia DICE, Motive oraz Criterion, by stworzyć grę na jaką zasługuje każdy oddany fan Gwiezdnych Wojen. To się tyczy również piszącego te słowa.
I oglądając poniższy trailer, można mieć nadzieję, że im się udało.
Star Wars Battlefront II - pierwszy zwiastun
Kampania dla pojedynczego gracza w Star Wars Battlefront II tym razem powstaje przy udziale scenarzystów Lucasfilm Story Group oraz studia Motive, które odpowiada za projekt postaci. Historię trwającą 30 lat z tego burzliwego okresu rozpoczniemy od walk na lesistym księżycu Endor gdzie i podczas walki z oddziałami Rebelii będziemy świadkami zniszczenia drugiej Gwiazdy Śmierci, a zakończymy powstaniem złowrogiego spadkobiercy tradycji Imperium, czyli First Order. EA postanowiło nieco zaskoczyć wszystkich i wbrew niejako obowiązującemu kanonowi, nie będziemy śledzić rozgrywki z punktu widzenia żołnierza Rebelii, jak to zwykle bywało, lecz oczami bohatera ... Imperium. Raczej powinienem powiedzieć bohaterki Imperium, dzielnej Iden Versio, dowódcy Oddziału Inferno, który jest elitarną jednostką sił specjalnych Imperium Galaktycznego. Ten dość zaskakujący zwrot w narracji moim prywatnym zdaniem tylko wyjdzie na dobre nadchodzącej produkcji. Zapowiedzi autorów potwierdzają przypuszczenia:
„EA zebrało fantastyczny zespół twórców w celu stworzenia gry w uniwersum Star Wars, jakiej fani jeszcze nie doświadczyli” – zapewnia Douglas Reilly, starszy dyrektor. „Star Wars Battlefront II zaoferuje wszystko to, co gracze ostatniej części pokochali, i wprowadzi do rozgrywki oczekiwane przez wielu nowe tryby, w tym zupełnie nowy wątek fabularny rozwijany wespół z Lucasfilm”.
Oczywiście za rozgrywkę w trybie sieciowym odpowiada DICE, więc możemy mieć pewność, że całość będzie nas przykuwać na wiele godzin przed ekranem komputera czy TV i konsoli. Star Wars Battlefront II powiedzie nas przez światy znane ze wszystkich filmów fabularnych z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Będziemy mogli rozwijać naszego bohatera walcząc między innymi w dżungli na Yavin 4, Mos Eisley czy w bazie Starkiller znanej z Episodu VII Star Wars. Oczywiście do dyspozycji dostaniemy cały znany arsenał wraz z pojazdami czy myśliwcami Tie czy X-Wing. Całkowitą nowością mają być starcia w kosmosie, które jak zapewniają twórcy, będą wręcz na galaktyczną skalę. Za ten tryb odpowiada studio Criterion, twórcy takich tytułów jak Need For Speed: Most Wanted czy Need For Speed: Hot Pursuit oraz ... Star Wars Battlefront – Rouge One: X-Wing VR. Zapowiada się naprawdę ciekawie i jako fan legendarnej już gry z przed dwudziestu paru lat, czyli Star Wars TIE Fighter, chyba już wiem, jaki tryb pochłonie mnie na długie godziny.
Czas na smutniejsze wieści: Gra Star Wars Battlefront II ukaże się w pełnej polskiej wersji językowej dopiero 17 listopada 2017 r. na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Niestety ceny za ten tytuł nie należą do najniższych, za Edycję Standardową przyjdzie na wysupłać z kieszeni kwotę 239,90 zł, natomiast za Specjalną Edycję Elitarną aż 299,90 zł. Nie zabrakło małego zaskoczenia. Jak twierdzi Bernd Diemer, dyrektor kreatywny DICE, w grze Star Wars Battlefront II nie będzie mało lubianej przez graczy przepustki sezonowej. Pozostaje tylko czekać na dalszy rozwój sytuacji, bo zapowiada się ciekawa jesień.