Oszuści "polują" na klientów polskich banków. Liczą na ich błędy
CERT Orange Polska ostrzega przed kampaniami phishingowymi, które są wymierzone w klientów popularnych, polskich banków. Instytucja zauważyła znaczący wzrost ataków od początku listopada.
CERT Orange Polska zauważyło fałszywe witryny internetowe podszywające się pod Credit Agricole, mBank oraz BNP Paribas. Według instytucji najnowsze kampanie phishingowe mogą być wymierzone w Polaków mieszkających za granicą.
Oszuści "polują" na klientów polskich banków
Fałszywe witryny, które do złudzenia przypominają strony logowania do bankowości internetowej, wyłudzają nasze dane. Są to m.in. login i hasło, numer PESEL, nazwisko panieńskie matki, a także PIN aplikacji mobilnej.
Należy pamiętać, że utrata takich danych może wiązać się z poważnymi konsekwencjami. Oszuści nie tylko przejmą środki zgromadzone na naszych kontach bankowych, ale mogą też w naszym imieniu zaciągnąć kredyty.
Co zrobić, aby nie stać się ofiarą tego typu oszustwa? Należy uważać na podejrzane maile oraz SMSy, które próbują na nas wymusić logowanie do bankowości internetowej. Warto też z dużą ostrożnością podchodzić do wiadomości, rzekomo pochodzących od członków rodziny lub przyjaciół i będących prośbami o pilne przelanie środków, lub pożyczkę (zwłaszcza gdy do tego konieczne jest zainstalowanie określonej aplikacji lub skorzystanie z bramki internetowej).
Zalecamy również, aby podczas logowania do bankowości internetowej sprawdzać, jaki adres ma witryna internetowa. Wszystkie wątpliwości można wyjaśnić, bezpośrednio kontaktując się ze swoim bankiem lub instytucjami zajmującymi się cyberbezpieczeństwem.