PKO Bank Polski: Będą utrudnienia w aplikacji IKO
PKO BP zapowiada utrudnienia w aplikacji mobilnej. Jak podał w krótkim komunikacie 17 lutego w godzinach wieczornych będą realizowane prace związane z IKO, w czasie których mogą wystąpić problemy z dostępem do aplikacji. Ważne operacje lepiej zrealizować wcześniej - pisze bank.
PKO BP ostrzega klientów korzystających z aplikacji mobilnej IKO o nadchodzących pracach technicznych. Zaplanowano je na 17 lutego w godzinach 20:00 - 23:59. W tym czasie mogą wystąpić "chwilowe utrudnienia w dostępie do aplikacji", ale w praktyce dla własnego bezpieczeństwa klienci powinni założyć, że w podanych godzinach po prostu może im się nie udać skorzystać z mobilnej bankowości.
PKO BP sugeruje wprost, by ważne operacje, które klienci chcieli realizować wieczorem, zlecić odpowiednio wcześniej. Warto pamiętać, że brak dostępu do aplikacji bankowej w sklepie przy kasie lub podczas realizacji płatności internetowych, to także brak dostępu do Blika, co warto wziąć pod uwagę i wychodząc do sklepu wziąć gotówkę lub kartę płatniczą.
PKO BP wyraźnie komunikuje o pracach związanych tylko z mobilną aplikacją IKO. Nic nie wskazuje na to, by utrudnienia miały także dotyczyć bankowości internetowej iPKO, przez co klienci, którzy mają dostęp do komputera będą mogli bez problemu zrealizować planowane operacje na koncie korzystając z dostępu do bankowości przez przeglądarkę.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Korzystając z okazji przypominamy o niedawnym ostrzeżeniu PKO BP dotyczącym phishingu realizowanego drogą mailową. Bankowcy sygnalizowali, że zauważyli kampanię, w której ktoś podszywa się pod oficjalną komunikację z banku i próbuje nakłonić odbiorców e-maili do wyświetlenia "potwierdzenia przelewu". Kliknięcie miniatury rzekomego PDF-a w wiadomości prowadzi jednak do zainfekowania komputera.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl