Polacy w sieci

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC Poland Media,22,3% Polaków w wieku od 15 do 75 lat korzysta z Internetu.Najpopularniejszym miejscami na łączenie się z Globalną Pajęczynasą: dom - 51,9% wszystkich połączeń, praca - 24,3%, kawiarenkiinternetowe - 15,9%, u znajomych - 14,7%, szkoła lub uczelnia -5,3% (wg CEBOSu - "ponad jedna trzecia dorosłych respondentów ma wdomu komputer, jedna czwarta korzysta z Internetu, jedna piąta możeto robić w domu"). Badania obejmowały również ranking najczęściejodwiedzanych stron www - w tej kategorii zwycięzcą okazał sięportal internetowy Onet.pl - stronę tą wciągu ostatniego miesiącaodwiedziło 75% ankietowanych, kolejne miejsca zajęły: WirtualnaPolska - 65%, Interia - 43,8%, Gadu-Gadu - 30,4% (tak wysokapozycja strony pokazuje, jak bardzo popularny jest sam komunikator,mimo obecność na rynku innych programów korzystających z protokołuGadu-Gadu), Google - 27,6% i Allegro - 17%. O ile popularnośćrodzimych portali powinna cieszyć, to sama liczba "podłączonych" doInternetu, jak również jakość samych łącz (a także ich koszt) niejest powodem do dumy - oczywiście za ten stan rzeczy należy sięukłon w stronę naszego rodzimego Giganta, który nie tylko (wgniezależnych dostawców Internetu) sztucznie zawyża opłaty zadzierżawę łącz, ale także, jak sugeruje Puls Biznesu, możeprzyczynić się do emigracji niektórych polskich portali za granicę,gdzie jakość i prędkość łącz jest lepsza, za cenę niższą niż wPolsce.

Redakcja

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)