Poproszą o zgodę na "mobilną autoryzację". Sprawdź, co oznacza

PKO Bank Polski informuje o planowanych zmianach na etapie instalacji mobilnej aplikacji IKO. Klient, który zdecyduje się pobrać program na smartfon zostanie na starcie poproszony o aktywację mobilnej autoryzacji, ale nie musi tego robić. Czy warto?

PKO
PKO
Źródło zdjęć: © materiały prasowe PKO BP
Oskar Ziomek

12.01.2022 18:09

PKO BP informuje, że "już wkrótce" zmieni się etap konfiguracji świeżo zainstalowanej aplikacji mobilnej IKO w smartfonie. Klientom będzie proponowane włączenie mobilnej autoryzacji, co ma ułatwić proces potwierdzania transakcji z poziomu bankowości internetowej. Chodzi o możliwość wykorzystania aplikacji, zamiast kodów SMS czy kart-zdrapek, by akceptować działania na koncie.

Jak tłumaczy PKO, wyrażenie zgody sprawi, że aplikacja będzie oferować swoje wszystkie funkcje. Zgoda na mobilną autoryzację nie jest jednak obowiązkowa, co więcej, nawet po jej wyrażeniu będzie z niej można w dowolnej chwili zrezygnować. Bank deklaruje, że pomiędzy metodami można się przełączać w obie strony właśnie w aplikacji IKO oraz w serwisie internetowym iPKO.

Zgoda na mobilną autoryzację
Zgoda na mobilną autoryzację© PKO BP

Warto pamiętać, że instalacja aplikacji do bankowości w smartfonie wiąże się z jeszcze większą odpowiedzialnością. Przypadkowa instalacja trojana bankowego, co dziś może się zdarzyć na wiele sposobów, może poskutkować nawet utratą pieniędzy z konta. Szkodliwe oprogramowanie potrafi bowiem między innymi przechwytywać ekran smartfonu oraz treść SMS-ów, dzięki czemu atakujący są w stanie odczytać wspomniane wcześniej kody autoryzacyjne oraz login i hasło, po przejęciu klawiatury.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (128)