Quake II3.14
Po ogromnym sukcesie mrocznego Quake'a fani czekali na kontynuację hitu. Kiedy pojawiła się na rynku, wywołała ona jednak nie lada zdziwienie. Firma id Software porzuciła gotyckie klimaty na rzecz bardziej kosmicznej otoczki oraz futurystycznych broni i przeciwników. Dodatkowy rozgłos tytuł zyskał dzięki pełnej obsłudze dopiero raczkujących akceleratorów graficznych. Z odpowiednią kartą oprawa fascynowała.
Obecnie rozmywanie tekstur w najprostszy sposób, byle pozbyć się widocznych pikseli, może nieco razić, ale przed laty to była ogromna nowość, tak ja w ogóle wsparcie dla standardu OpenGL. Dodatkowo pojawiły się zaawansowane efekty oświetleniowe, ze smugą światła podążająca za wystrzelonym pociskiem na czele. Od strony oręża, do gry weszły między innymi granaty, a także bronie, które stały się symbolem serii, jak potężny railgun, likwidujący przeciwnika już po pierwszym bardzo celnym strzale.
Wrogowie także zadziwiają nawet dziś, kiedy weźmie się pod uwagę, ile lat produkcja ma na karku. Nie lecą prosto na bohatera, potrafią kucać, aby uniknąć ognia gracza, a zanim zginą zechcą jeszcze spróbować zabrać mu trochę życia. Atakowani przeciwnicy pokrywają się krwią, zaś wysadzeni rozpadają na wiele kawałeczków. Docenić należy także projekt poziomów, stanowiących już nie osobne etapy, ale połączonych w całe instalacje. Użycie przekładni w jednym miejscu otwiera drogę zupełnie gdzieś indziej.
Ograniczenia wersji demo
Wersja demo oferuje do rozegrania kilka pierwszych etapów gry. Umożliwia sprawdzenie pakietu podstawowych broni i poznanie głównych przeciwników.