Quake II przeniesiony na API Vulkan po 21 latach od premiery. Polski programista autorem

Pierwotnie Quake II ukazał się w grudniu 1997 r. i był jedną z pierwszych gier wykorzystujących sprzętowy renderer, OpenGL. Chcąc uczcić 21. rocznicę tego wydarzenia, polski programista Krzysztof Kondrak upublicznił projekt vkQuake2, przenoszący kultową produkcję studia id Software na środowisko programistyczne Vulkan.

Źródło: id Software
Źródło: id Software
Piotr Urbaniak

23.12.2018 14:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak podaje autor, celem było wykonanie wiernej adaptacji oryginalnego Quake'a II w wersji v3.21. Stąd nie uświadczymy zbyt wielu usprawnień graficznych, pomijając dodanie wsparcia dla rozdzielczości Full HD, zmianę programowego renderera na fanowski KolorSoft 1.1 i typowe różnice wynikające z zastosowania współczesnego API, takie jak możliwość włączenia pełnoekranowego wygładzania krawędzi w technice ośmiokrotnego multisamplingu (MSAA x8).

Niemniej projektem i tak warto się zainteresować. Choćby dlatego, że cechuje się dużo lepszą – w odniesieniu do pierwowzoru – kompatybilnością ze współczesnymi pecetami.

Grę można pobrać z GitHuba pana Krzysztofa i to zarówno w wersji dla Windowsa, jak i Linuksa. Z tym że ta druga wymaga jeszcze dopracowania, podczas gdy jedynym znanym błędem w kompilacji windowsowej są crashe na kartach graficznych z rodziny Radeon RX Vega.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Komentarze (88)