Quake II przeniesiony na API Vulkan po 21 latach od premiery. Polski programista autorem
Pierwotnie Quake II ukazał się w grudniu 1997 r. i był jedną z pierwszych gier wykorzystujących sprzętowy renderer, OpenGL. Chcąc uczcić 21. rocznicę tego wydarzenia, polski programista Krzysztof Kondrak upublicznił projekt vkQuake2, przenoszący kultową produkcję studia id Software na środowisko programistyczne Vulkan.
23.12.2018 14:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak podaje autor, celem było wykonanie wiernej adaptacji oryginalnego Quake'a II w wersji v3.21. Stąd nie uświadczymy zbyt wielu usprawnień graficznych, pomijając dodanie wsparcia dla rozdzielczości Full HD, zmianę programowego renderera na fanowski KolorSoft 1.1 i typowe różnice wynikające z zastosowania współczesnego API, takie jak możliwość włączenia pełnoekranowego wygładzania krawędzi w technice ośmiokrotnego multisamplingu (MSAA x8).
Niemniej projektem i tak warto się zainteresować. Choćby dlatego, że cechuje się dużo lepszą – w odniesieniu do pierwowzoru – kompatybilnością ze współczesnymi pecetami.
Grę można pobrać z GitHuba pana Krzysztofa i to zarówno w wersji dla Windowsa, jak i Linuksa. Z tym że ta druga wymaga jeszcze dopracowania, podczas gdy jedynym znanym błędem w kompilacji windowsowej są crashe na kartach graficznych z rodziny Radeon RX Vega.