Bank Millennium niedostępny. "Nie jest możliwe logowanie się" (aktualizacja)
Bank Millennium od kilku godzin nie pozwala klientom zalogować się na swoje konta - zarówno z poziomu przeglądarki, jak i w aplikacji mobilnej. Klienci masowo zgłaszają awarię, ale zgodnie z deklaracją banku są to prace serwisowe. Takie utrudnienia w środku tygodnia i dnia są jednak nietypowe.
Bank Millennium nie działa i nie pozwala zalogować się na konto - z punktu widzenia typowego użytkownika to po prostu trwająca już od kilku godzin awaria. Problemy z dostępem do kont widać na wykresie zgłoszeń w serwisie downdetector. Niedostępność logowania do Millenetu zaczęła być dostrzegana przez klientów od godziny 9:15. Liczba zgłoszeń lawinowo wzrosła wówczas do ponad 1900 raportów z całej Polski.
Niedługo później liczba raportów nieco spadła, ale do teraz (około godz. 11:00) utrzymuje się wciąż na wysokim poziomie ponad 1200 zgłoszeń. "W związku z prowadzonymi pracami technicznymi obecnie nie jest możliwe logowanie się do Millenetu" - brzmi krótki komunikat, na który mogą trafić klienci Banku Millennium chcący dostać się do swoich środków.
O ile nikt nie broni bankowcom przeprowadzać prac serwisowych w tym momencie, to wybrana pora jest przynajmniej nietypowa, a czas trwania może sugerować wystąpienie problemów technicznych. Co do zasady tego rodzaju działania planuje się bowiem zwykle na okres, w którym dostępu do pieniędzy może potrzebować najmniejsza liczba klientów - najczęściej są to więc godziny nocne w weekend.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W tym momencie trudno szacować, jak długo potrwają jeszcze utrudnienia. Poza wspomnianym komunikatem poprzedzającym próbę logowania, Bank Millennium nie udostępnił innej informacji w tej sprawie na swojej stronie, ani w mediach społecznościowych. Klientom Banku Millennium pozostaje więc po prostu uzbroić się w cierpliwość, czekając na zakończenie prac serwisowych przez bankowców.
Aktualizacja, godz 12:05
Bank Millennium i logowanie do Millenetu pozostają niedostępne, a liczna zgłoszeń awarii w serwisie downdetector utrzymuje się na poziomie 1000 raportów. Klienci nadal nie mogą dostać się na swoje konta i wykonywać operacji.
Aktualizacja, godz. 12:33
Logowanie do Banku Millennium zdaje się działać już poprawnie, co potwierdza spadek liczby zgłoszeń awarii w serwisie downdetector. Bank opublikował jednak komunikat, który sugeruje trwające nadal utrudnienia związane z częścią funkcji aplikacji mobilnej:
Obecnie niektóre usługi w aplikacji mogą nie działać prawidłowo lub być niedostępne. Serdecznie przepraszamy za utrudnienia. Pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem pełnej dostępności aplikacji.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl