Santander nie działa. Awaria logowania w smartfonach (aktualizacja)
Bank Santander walczy z awarią - wynika z narastających lawinowo zgłoszeń w serwisie downdetector. Jak wnioskujemy z raportów klientów, problem dotyczy przede wszystkim logowania w mobilnej aplikacji Santandera.
Usługi Santandera nie działają w pełni sprawnie - sugerują trafiające do serwisu downdetector raporty od klientów. Od godziny 18:00 intensywnie narasta ich liczba i w chwili pisania niniejszego tekstu przekracza już 1700. Raporty spływają w praktyce ze wszystkich największych miast w Polsce, w tym Warszawy, okolic Karowic, Krakowa, Trójmiasta czy Wrocławia.
W mediach społecznościowych Santandera, ani na stronie internetowej nie pojawiły się komunikaty, z których mogłoby wynikać co stanowi problem i jak długo potrwa usuwanie awarii. Z raportów z serwisu downdetector wynika natomiast, że usterka związana jest z logowaniem w aplikacji mobilnej. Znakomita większość użytkowników zgłasza dokładnie ten problem, co sugeruje, że dostęp do bankowości Santandera z poziomu przeglądarki przy komputerze nadal jest możliwy.
Będziemy śledzić ten temat na bieżąco i aktualizować niniejszą aplikację, gdy tylko wyjdą na jaw nowe fakty. Na tę chwilę klientom Santandera chcącym skorzystać z aplikacji mobilnej pozostaje jedynie uzbroić się w cierpliwość, nim usterka zostanie rozwiązana.
Aktualizacja, godz. 19:35
Po godzinie 19:20 liczba zgłoszeń awarii w serwisie downdetector spadła poniżej 100. Obecnie mowa o kilkudziesięciu raportach. Wnioskujemy więc, że awaria została usunięta i klienci Santandera mogą już swobodnie korzystać z wszystkich funkcji bankowości, w tym logować się do aplikacji mobilnej i wykonywać przelewy.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl