Symantec wprowadza… spodnie ochronne

Symantec, właściciel popularnej marki oprogramowania zabezpieczającego Norton postanowił wprowadzić na rynek nowy produkt. Są nim… spodnie i marynarka ochronne. Nie są to jednak najzwyklejsze ubrania, jakich pełno we wszystkich sklepach. Te tworzone przez amerykańską firmę mają na celu wprowadzenie dodatkowej, fizycznej warstwy ochronnej. Wszystko z myślą o bezpieczeństwie zbliżeniowych kart płatniczych i cyfrowej tożsamości użytkownika.

Symantec wprowadza… spodnie ochronne
Redakcja

Nie jest żadną tajemnicą, iż rośnie ilość ataków, które mają na celu kradzież naszej cyfrowej tożsamości. Posługujemy się natomiast coraz większą liczbą kart, które zawierają poufne informacje: karty zbliżeniowe z banków, paszporty, a w niektórych krajach nawet dowody osobiste. Ich umieszczenie w kieszeni nie gwarantuje żadnego bezpieczeństwa. Czytniki RFID/NFC mogą zostać wykorzystane przez atakujących z pewnej odległości, a na dodatek w taki sposób, że nawet nie zorientujemy się, że ktoś odczytuje dane z naszych urządzeń. Już w tej chwili dochodzi rocznie do około 10 milionów takich ataków rocznie, a na dodatek przewiduje się, że w przyszłym roku podatne na nie będzie aż 70% wszystkich kart kredytowych znajdujących się w obiegu.

RFID-Blocking Jeans and Blazer | Betabrand & Norton

Symantec postanowił znaleźć rozwiązanie tego problemu. Oczywiście oprogramowanie Norton wiele w tym przypadku nie da, bo to zupełnie inna sprawa. Tak naprawdę jest ono dostępne już od jakiegoś czasu: w sprzedaży znajdują się np. plecaki czy portfele wykonane z materiałów, które blokują komunikację RFID i uniemożliwiają przeprowadzenie ataku. Nie każdy jednak chce przestrzegać zasad restrykcyjnego trzymania wszystkich kart w bezpiecznym miejscu, w praktyce trudno narzucić ludziom pewne zachowania dbające o bezpieczeństwo, tym bardziej, że włożenie karty do kieszeni jest po prostu łatwiejsze. Stąd pomysł na spodnie i marynarkę, które powstały przy współpracy z firmą Betabrand. Z zewnątrz niczym nie różnią się od innych, największą wartością są natomiast kieszenie wyłożone tkaniną, które blokują RFID.

Ceny? Te nie są najniższe, bo spodnie to wydatek 151,20 dolarów, za marynarkę zapłacimy z kolei 148,50 dolarów. Obecnie trwają zbiórki chętnych, które zadecydują, czy produkty faktycznie trafią na półki sklepowe. Ich popularność pokazuje, że najprawdopodobniej tak się właśnie stanie. Projekt jest ciekawy i ukazuje nam nietypowy problem: wojna technologiczna już trwa i to wcale nie w skali globalnej, ale lokalnej. Posługujemy się coraz większą ilością elektroniki, która przechowuje nasze dane, a która jest narażona na ataki. Odrębna sprawa to z kolei kwestia prywatności i np. okularów Google Glass. Czy niebawem będziemy wychodzić z domu w kombinezonach gotowych do odparcia jeszcze bardziej finezyjnych ataków informatycznych?

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (73)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.