System Piano podoba się czytelnikom gazet i magazynów

O wejściu na polski rynek systemu Piano pisaliśmy miesiąc temu. Wydawcy ponad 40 gazet i magazynów zamierzają w ramach tej platformy rozpowszechniać wybrane fragmenty swoich tytułów, na przykład te dostępne dotychczas jedynie w wersji papierowej. Na razie Piano jest traktowany jako eksperyment i można z niego korzystać za darmo, ale od września będzie płatny — 19,90 zł miesięcznie.

Po ogłoszeniu wejścia Piano Media do naszego kraju niektórzy obawiali się, że to koniec darmowych informacji w Internecie, ale wydawcy planują zamieszczać w systemie Piano maksymalnie 15% swoich artykułów. Zdaniem Mirosława Kowalskiego, który jest odpowiedzialny za rozwój Piano Media w Polsce, 19,90 to uczciwa cena za dostęp do bogatej gamy płatnych materiałów, które bez Piano Media moglibyśmy uzyskać jedynie kupując papierowe wydanie (lub wcale, gdyż ich publikacja będzie możliwa jedynie dzięki finansowaniu ze sprzedaży za pośrednictwem platformy). Z badań wynika, że cena jest akceptowalna również dla czytelników. Siła i piękno tego systemu polega na prostocie i wygodzie użytkownika: jest jeden login, jedno hasło, jedna opłata dla wielu serwisów — wyjaśnia Kowalski.

70% opłat trafi do kieszeni wydawców, pozostałe 30% przeznaczone zostanie na utrzymanie i rozwój serwisu słowackiej spółki. Piano Media ma ambicję przyciągnąć około 1% obecnych użytkowników portali, których wydawcy podpisali umowę, w ciągu pierwszego roku działania w Polsce. Proces ma się odbyć bez straty odsłon dla stron serwisów. Piano Media celuje w tych lojalnych czytelników, którzy nie obawiają się opłat za dostęp do interesujących treści i oczekują więcej od wydawców ulubionych pozycji.

Systemem zainteresowali się już wydawcy w innych krajach europejskich, jednak na razie priorytetem jest start Piano w Polsce.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (44)