Tinder najbardziej dochodową aplikacją na świecie. Wyprzedził Netflix i Youtube
Aplikacje randkowe cieszą się niesłabnącą popularnością, ale bank po raz kolejny rozbija Tinder. Wyniki pokazują, że znane i lubiane "match'e" są niezwykle intratnym biznesem.
Firma badawcza Sensor Tower przygotowała raport, w którym przedstawia najbardziej dochodowe aplikacje. Ku zaskoczeniu wielu, pierwsze miejsce należy do Tindera.
Jest to znana i lubiana aplikacja randkowa, pozwalająca na poznawanie ludzi znajdujących się w okolicy i za pomocą "match'y" dodawanie ich do grona znajomych. Wielu z użytkowników wykorzystuje Tindera do szukania swojej drugiej połówki.
Tinder: Wersja Gold
Tinder, określany jako mobilny portal randkowy jest dostępny na systemy operacyjne iOS oraz Android. Korzysta z niego ponad 50 mln osób. Jego podstawowa wersja jest darmowa, ale za dostęp do wersji Tinder Gold należy zapłacić. Ceny (stan na 12.10) wyglądają w następujący sposób:
1 miesiąc – 59,99 zł 6 miesięcy – 214,99 zł 12 miesięcy 339,99 zł
Tinder zarabia również na reklamach, które pojawiają się w trakcie przeglądania profili kolejnych osób. Warto zaznaczyć, że zakup wersji Tinder Gold daje możliwość ich wyłączenia. Dodatkowo użytkownicy mogą skorzystać z opcji podglądu osób, które polubiły ich profile, szukania par na całym świecie, ponownych wyborów, dodatkowych darmowych Superlajków i wielu innych "udogodnień".
Netflix i Youtube za Tinderem
Na drugim miejscu pod względem dochodowości znajduje się Netflix, a na trzecim Youtube. Za podium znalazły się natomiast: QIYI i Tencent Video, Pandora, Google One, LINE Manga i Line oraz Youku.
Wydajemy coraz więcej na aplikacje
Z raportu Sensor Tower wynika, że w trzecim kwartale 2019 roku wydatki na aplikacje wzrosły o 22,9% proc. w stosunku do roku ubiegłego. Ich wartość osiągnęła aż 21,9 mld dolarów, a to nie jest jeszcze ostateczny wynik. Taki skok może być wynikiem coraz większej ilości smartfonów, a także lepszych osiągów mobilnego internetu.
Większość ze wspomnianej kwoty została wygenerowana za sprawą sprzedaży aplikacji w AppStore. Google Play to około 35 proc. wytworzonego dochodu.