Twórcy aplikacji mogą już generować kody rabatowe w Google Play
Mała rewolucja czeka nas w sklepie Google Play, a dotyczyć będzie ona szczególnie tych użytkowników, którzy nie zakładają z góry, że każda aplikacja na Androida musi być darmowa. Otóż Google udostępniło twórcom aplikacji możliwość generowania kodów, których użycie poskutkuje zniżką na zakupy wewnątrz programu lub nawet możliwością jej bezpłatnej instalacji. Nie obyło się jednak bez pewnych ograniczeń.
15.01.2016 | aktual.: 15.01.2016 12:49
Pierwsze informacje o kodach promocyjnych na oprogramowanie dostępne w Google Play ukazały się na androidforums.com. Poinformowano tam o uruchomieniu nowej witryny w dziale wsparcia sklepu Google, która umożliwia twórcom aplikacji zapoznanie się z nowymi możliwościami. A te są dwie: można bowiem wygenerować kody, które poskutkują zniżką na mikrotransakcje oraz kody zniżkowe na całe, płatne aplikacje, niezależnie od ceny.
Niemożliwe jest jednak „opłacanie” za pomocą kodów abonamentów za korzystanie z usług. Wspomniane ograniczenia obejmują także możliwość wygenerowania maksymalnie 500 kodów w na kwartał, niezależnie czy chodzi o kody wewnętrzne czy na aplikacje. Nie ustalono żadnych proporcji, nic nie stoi zatem na przeszkodzie, aby twórca zorganizował konkurs czy kampanię, w której do rozdania będzie 500 kodów na płatną aplikację.
Nowość ta może rzeczywiście wpłynąć na androidowy krajobraz, przede wszystkim ze względu na dodatkowe możliwości promocji nowych czy zaktualizowanych aplikacji. Co więcej, możliwość tworzenia kodów o ścisłe określonym przez organizatora promocji terminie ważności, stwarza możliwość organizowania konkursów przy okazji imprez. Można się spodziewać, że wkrótce przeróżne akcje rozdawnictwa będą zyskiwały rosnącą popularność także w przypadku systemu mobilnego z zielonym robotem.