Wielka awaria banku Pekao. Klienci nie mogą płacić (aktualizacja)
Klienci Banku Pekao S.A. nie mają powodów do radości. Z powodu wielkiej awarii nie są w stanie realizować płatności w żaden sposób – ani kartą, ani przez aplikację. Bank potwierdził awarię w mediach społecznościowych.
02.03.2024 | aktual.: 04.03.2024 14:30
Trwa duża awaria Banku Pekao S.A. W serwisie downdetector.pl występują tysiące zgłoszeń z całego kraju, w których klienci narzekają na problemy z realizacją płatności przy użyciu kart płatniczych, bankowości mobilnej, a także wypłacania gotówki z bankomatów. Z komentarzy użytkowników wynika też, że nie ma możliwości skorzystania z kodu BLIK.
Awaria Banku Pekao trwa na terenie całej Polski. Z mapy dostępnej w serwisie downdetector.pl wynika, że zgłoszenia pochodzą z większości dużych ośrodków miejskich, takich jak Wrocław, Kraków, Lublin, Warszawa, Poznań czy Bydgoszcz.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Duża awaria w Pekao S.A.
Problemy z działaniem systemu płatności w Banku Pekao S.A. potwierdzono w mediach społecznościowych instytucji. Niestety nie podano żadnych konkretnych przyczyn usterki, ani planowanego czasu jej usunięcia. Będziemy monitorować sytuację i aktualizować tekst, jeśli pojawią się nowe informacje.
Po pierwszym skoku liczby zgłoszeń, ta nieco zmalała, lecz nadal utrzymuje się na poziomie ponad tysiąca, co udowadnia, że dotyka dużej liczby osób. W serwisie downdetector.pl można też zaobserwować dużą liczbę zgłoszeń, dotyczącą problemów z działaniem kart VISA, co może być ze sobą powiązane.
Aktualizacja (godz. 14:17)
Wygląda na to, że awaria wyhamowuje. W serwisie downdetector.pl widzimy znaczący spadek liczby zgłoszeń, dotyczących problemów z realizacją płatności. Niebawem wszystkie problemy z płaceniem przy użyciu kart płatniczych i innych możliwości płacenia powinny zniknąć o czym informuj bank na swoim profilu na Facebooku.
Aktualizacja, 4 marca, godz. 14:30
W sprawie opisywanej awarii otrzymaliśmy dodatkowe oświadczenie od biura prasowego Visa: W ramach sieci Visa nie zidentyfikowaliśmy żadnego incydentu, który mógłby zostać powiązany z tą sytuacją. Problem leżał po stronie innego podmiotu - informuje biuro prasowe.
Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl