Wieści z Google I/O - Android, Flash, reklamy i Google TV
Drugi dzień konferencji dla deweloperów I/O organizowanej przez firmę Google stanął pod znakiem smartfonów. Ale nie tylko - przedstawiono również informacje o Flashu, reklamach i nowej usłudze Google TV.
Vic Gundotra rozpoczął spotkanie od zaprezentowania informacji na temat Androida. Obecnie jest on zainstalowany w 60 różnych typach smartfonów. W ciągu jednego dnia aktywowanych jest 100 tys. smartfonów przez klientów. Sklep Android Market posiada już 50 tys. aplikacji i jest drugim pod względem wielkości takim przedsięwzięciem - po App Store firmy Apple. Następnie Gundotra przeszedł do prezentacji aktualizacji Androida do wersji 2.2. Jest ona znacznie szybsza od swojego poprzednika, pojawiły się także nowe funkcje takie jak współpraca z Microsoft Exchange czy nowy interfejs programowania. Deweloperzy będą mogli teraz tworzyć kopie bezpieczeństwa nie tylko aplikacji, ale również prywatnych danych. Przyśpieszono też działanie JavaScript w przeglądarce - nawet do 3 razy. Kolejne zmiany zaprezentowane podczas konferencji to m.in. lepsza obsługa map, wydawanie komend głosem, tłumaczenie w Internecie. Oczywiście, jedną z najbardziej interesujących funkcji była obsługa Flasha w Androidzie. Podczas spotkania zaprezentowano Flash Playera 10.1 beta, a także AIR w wersji pre-release dla deweloperów. Wideo z najważniejszymi zmianami w oprogramowaniu można obejrzeć za pośrednictwem serwisu YouTube.
Zmiany w Androidzie 2.2 dotyczą również aplikacji - wprowadzono np. możliwość wyszukiwania zainstalowanych produktów. Programy będzie można również bezpiecznie przenosić na karty SD. Natomiast za pomocą komendy Update All użytkownik w prosty sposób dokona aktualizacji wszystkich zainstalowanych aplikacji. Zmiany pojawią się również w e-sklepie i dotyczyć będą ułatwionego dostępu z komputera do aplikacji. Dzięki zakupowi firmy Simplify Media pojawiła się nowa funkcja przesyłania muzyki z komputera do smartfona (np. z iTunes). W Androidzie pojawią się również reklamy - za sprawą AdMoba, który został nabyty przez firmę Google w zeszłym roku. Wprowadzone będą zarówno w aplikacjach jak i usługach takich jak mapy, poczta, trailery filmów itp. Google planuje również rozwój reklam tekstowych AdWords czy AdSense na stronach internetowych.