Xiaomi widzi potencjał w tanich smartfonach – „Redmi” staje się odrębną marką
Xiaomi wprowadza zmiany w swojej ofercie, tym razem skupiając się na przystępnych cenowo smartfonach. Urządzenia, które dotychczas opatrywane były dopiskiem serii „Redmi”, od teraz będą się ukazywać jako produkty odrębnej marki. Informacje o takim kroku pojawiły się na łamach serwisu Weibo, zmiany widać także na oficjalnej stronie Xiaomi, a na szczegóły zwraca uwagę GizChina.
Jak się okazuje, wydzielenie nowej marki to nie wszystko. Już 10 stycznia w Pekinie odbędzie się bowiem prezentacja nowego urządzenia, o którym na ten moment wiadomo niewiele, jednak przedstawiona grafika reklamowa może być sugestią przynajmniej jednej z jego cech. Logo Redmi rzuca bowiem cień, z którego można odczytać liczbę 4800. Choć w takiej formie nie dla każdego może być wskazówką, warto zwrócić uwagę na spostrzeżenia serwisu Android Authority, który przypomina, iż niektóre źródła czasem w taki sposób oznaczają rozdzielczość aparatu. Liczba 4800 miałaby więc oznaczać aparat o rozdzielczości 48 megapikseli.
Warto dodać, że w ubiegłym miesiącu na łamach serwisu Weibo pojawiło się zdjęcie fragmentu nowego urządzenia Xiaomi, na którym widać rozdzielczość aparatu i jest to właśnie wartość 48 Mpix. Można więc założyć, że w obydwu przypadkach chodzi o to samo urządzenie i rzeczywiście zostanie ono zaprezentowane na dniach. Inny pomysł to utożsamienie liczby 4800 z pojemnością baterii. To tylko spekulacje, ale nie ulega wątpliwości, że akumulator o pojemności prawie 5000 mAh z pewnością ucieszyłby niejednego potencjalnego klienta.
Mówiąc o wydzielaniu nowej marki przez Xiaomi warto pamiętać o podobnych krokach z przeszłości. W ramach samego Xiaomi chodzi tu o tworzenie przystępnych cenowo smartfonów z dobrą specyfikacją pod marką Pocophone. Ruchy Xiaomi nie są pierwszymi tego rodzaju. Myśląc o innych znanych producentach stosujących podobny podział trudno nie wspomnieć o marce Honor, która w rzeczywistości jest częścią Huawei.