YouTube dostaje nowe reklamy. Google chce promować sprzedawców detalicznych

YouTube będzie wyświetlał jeszcze więcej reklam. Do aplikacji trafia nowy rodzaj jednostki reklamowej, który pomoże promować sprzedawców detalicznych.

YouTube otrzymuje kolejne reklamy, fot. Pixabay
YouTube otrzymuje kolejne reklamy, fot. Pixabay
Oskar Ziomek

06.11.2019 16:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Innymi słowy, wśród wyników wyszukiwania i na stronie głównej YouTube'a będzie można znaleźć więcej reklam zachęcających do kupna konkretnych produktów. Według Google to świetny sposób na zainteresowanie użytkownika danym przedmiotem.

Jeśli więc ktoś odwiedzi YouTube'a, aby na przykład znaleźć recenzję konkretnego modelu butów sportowych, oprócz filmów na liście wyników pojawią się także reklamy od sprzedawców oferujących dane obuwie. To kolejna zmiana dotycząca reklam w tym serwisie, która zostaje wprowadzona w bieżącym roku.

Nowe reklamy produktów na YouTubie, fot. Google.
Nowe reklamy produktów na YouTubie, fot. Google.

Jak podaje Google, prawie 2/3 kupujących deklaruje, że ich potrzeba zrobienia zakupów rodzi się po obejrzeniu filmów online, a ponad 90 proc. z nich wskazuje wprost na serwis YouTube. Nowe jednostki reklamowe powinny więc być świetną wiadomością dla sprzedających, ale i nowym utrudnieniem w konsumpcji treści dla widzów.

Interaktywne reklamy przed filmami

Nowe reklamy z produktami to jednak nie wszystko. Google przy okazji zmienia sposób zachowania reklam poprzedzających odtworzenie filmów. Te mają być teraz bardziej interaktywne i dawać dostęp do dodatkowych informacji, na przykład o lokalizacji konkretnego sklepu.

Producent podaje, że podczas testów z grupą 30 sprzedawców, dodanie do reklam linków do sklepów zwiększyło liczbę przekierowań o ponad 20 procent. Sprzedawcy mogą już teraz korzystać z nowych metod reklamowania się na YouTubie, zaglądając do swoich paneli użytkowników Google Ads.

Programy

Zobacz więcej
Komentarze (31)