YouTube w telewizorach z nowymi reklamami na pół ekranu. Już trafiają do aplikacji
YouTube w smartTV czy przystawkach z Androidem TV staje się mniej przyjazny użytkownikom. Google poinformował o pozytywnym zakończeniu pilotażu reklam YouTube Masthead, które teraz trafiają do aplikacji. Nowe reklamy pojawią się na stronie głównej serwisu i zajmą praktycznie pół ekranu.
To bez wątpienia jedna z największych i niekorzystnych zmian w YouTubie w telewizorach od miesięcy. Dotychczas, choć reklamy pojawiały się pomiędzy filmami, w interfejsie aplikacji nie było praktycznie żadnej przeszkody do swobodnego przeglądania treści. Po zmianach, strona główna serwisu zostanie zdominowana przez dużą reklamę – najwidoczniej ważniejszą choćby od pierwszego rzędu miniatur.
O szczegółach można przeczytać w pomocy technicznej Google'a. "Reklama wideo w banerze masthead jest automatycznie odtwarzana (jeśli ta funkcja jest obsługiwana) bez dźwięku w całości na górze aplikacji YouTube na telewizory (...) Po automatycznym odtworzeniu reklamy główny film zostaje domyślnie wyświetlony jako miniatura. Gdy użytkownik kliknie film lub miniaturę, zostanie przekierowany na stronę odtwarzania filmu w trybie pełnoekranowym".
To kolejny krok do wyświetlania większej liczby reklam w serwisie YouTube w ostatnim czasie. Niedawno do aplikacji mobilnej trafiły reklamy promujące sprzedawców detalicznych. Wcześniej podobna zmiana miała miejsce w maju i wówczas dotyczyła kilku najpopularniejszych aplikacji Google'a.