Zmiany w ING. Aplikacja wygląda teraz inaczej
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami ING Bank Śląski wprowadził zmiany w wyglądzie swojego serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej Moje ING.
Po uruchomieniu serwisu bankowości internetowej lub aplikacji na swoich telefonach, klienci banku ING ujrzą nowy interfejs. Zmiany wprowadzone 12 listopada 2023 r. mają na celu zwiększenie możliwości w kontekście personalizacji strony startowej.
Tak zmienił się interfejs bankowości ING
W przeciwieństwie do Banku Millennium, ING Bank Śląski nie zdecydował się na zmianę adresu swojej strony bankowości elektronicznej. Zamiast tego skupiono się na modyfikacji interfejsu logowania. Zmiany obejmują stronę logowania w przeglądarce, ekran przed zalogowaniem w aplikacji mobilnej Moje ING oraz stronę główną bankowości.
Jak informuje ING Bank Śląski, te zmiany są odpowiedzią na liczne sugestie i oczekiwania klientów, którzy chcieliby mieć możliwość personalizacji widocznych opcji. Dodatkowo celem jest ułatwienie i przyspieszenie docierania do najważniejszych funkcji, takich jak podgląd stanu konta, szybkie przelewy czy BLIK.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W obliczu zmian zadbaj o bezpieczeństwo
W obliczu tych zmian klienci ING Banku Śląskiego powinni zachować szczególną ostrożność podczas przeglądania swojej poczty e-mail. Oszuści internetowi często wykorzystują różne preteksty, aby skłonić odbiorców do klikania na nieznane linki. Takie praktyki są często obserwowane na przykład w przypadku Allegro czy Netfliksa.
Atakujący mogą twierdzić, że konieczne jest zaakceptowanie nowego regulaminu lub ponowne uiszczenie płatności. Klienci powinni być na to wyczuleni, podobnie jak na połączenia telefoniczne, w których ktoś mógłby próbować podszyć się pod pracownika banku ING i twierdzić, że konieczne jest podjęcie jakichś działań w związku ze zmianą strony logowania.
ING Bank Śląski korzysta z okazji, aby przypomnieć swoim klientom o konieczności zachowania ostrożności podczas logowania się do usług bankowych w sieci. Przed zalogowaniem się, konieczne jest sprawdzenie autentyczności strony. Bankowcy odsyłają do poradnika, w którym wyjaśniają, jak to zrobić w przypadku ING Banku Śląskiego. Najważniejsza jest weryfikacja adresu URL widocznego w przeglądarce internetowej.
Wojciech Kulik, dziennikarz dobreprogramy.pl