Amazon: zero emejzingu, same problemy
Od jakiegoś czasu zbierało mi się rzeczy, które w jakiś magiczny i niesamowity sposób były dostępne tylko na Amazonie. Nie miałem tam konta, ale że zrobiło się sporo różności do kupienia - przełamałem się... W sumie wiele osób chwaliło...
Rejestracja bez zgrzytów, zamówienia też, ale dalej...
1. Płatność: podaj kartę albo spadaj na drzewo
Taki emejzing, a tu nie ma PayPal-a. Mogę zrobić płatność albo kartą, albo kuponem. Nie podoba mi się to zbytnio, ale dodaję kartę. Zamówienie przelatuje, przynajmniej pierwsze.
Przy kolejnym otrzymuję wieść: "We were unable to process your purchase with your current payment information. Please enter a valid payment method and an address which are both local."
Hugon wie o co chodzi, bo komunikat jasny jak światło czarnej żarówki. Może jakiś geoblock. Nie ma mocnych, zamówienie nie przechodzi, wywieszam białą flagę.
2. Zamówienia zamówione - wyparowały
W trakcie walki z zamówieniem 2 nagle "z radością" odkryłem, że zamówienie 1 było, ale wyparowało z listy zamówień (kasa z konta też). Dostałem maila po... niemiecku (czemu po niemiecku?), że trzeba... w sumie to nie wiadomo co trzeba, bo nic z niego nie wynika poza tym, że jak nie zrobię czego każą, to za 3 dni zamówienie zostanie anulowane i że mam to zrobić faksem. Szkoda, że nie gołębiem pocztowym. W XXI wieku wymaganie kontaktu faksem jest żałosne.
Mam zrobić coś, nie wiadomo co, w 3 dni, bo zamówienie zostanie anulowane.
[code=]Guten Tag, um Ihre Bestellung weiter bearbeiten zu können, benötigen wir Ihre Unterstützung beim Abgleich Ihrer Zahlungsdaten. Der Zugang zu Ihrem Kundenkonto ist während dieser Prüfung vorübergehend nicht möglich. Bitte eröffnen Sie bis zum Abschluss der Überprüfung kein neues Kundenkonto. Ihre Bestellung wird 3 Tage für den Datenabgleich aufrechterhalten. Nach Ablauf dieser Frist wird Ihre aktuelle Bestellung automatisch storniert. Bitte lassen Sie uns eine aktuelle Kreditkartenabrechnung zukommen, aus der Folgendes hervorgeht: - der Karteninhaber - die Kreditkartennummer - die gespeicherte Rechnungsadresse Geben Sie bitte Ihre Bestellnummer und Ihre E‑Mail-Adresse an, um die Bearbeitung innerhalb von 24 Stunden zu gewährleisten. Unsere Faxnummer finden Sie auf der Hilfeseite von Amazon.de: www.amazon.de/fax Sollten Sie keinen Zugang zu einem Faxgerät haben, so können Sie uns die Kreditkartenabrechnung per Post an folgende Adresse senden: Amazon.de GmbH Abteilung: Adressen-Bestätigung Gewerbepark D55 D‑93059 Regensburg Nach erfolgter Überprüfung benachrichtigen wir Sie per E‑Mail. Wir hoffen auf Ihr Verständnis für diese Sicherheitsmaßnahme, die zum Schutz unserer Kunden durchgeführt wird. Freundliche Grüße Amazon.de http://www.amazon.de ====================[/code]
Na różnych egzotycznych sklepach kupowałem, w UAE, Chinach, we Włoszech (+ eBay, AliExpress). Wszędzie prościej lub trudniej, ale dało się przejść do realizacji, nawet na mniejszych sklepikach. Ale nigdy takiej żenady jak na Amazonie, który niby pretenduje do miana potentata nie trafiłem - niejasne procedury, maile w języku od czapy, nie wiadomo ani czego chcą, ani po co, w sumie sprowadza się to do tego, że kasy u nich nie zostawię, bo nawet nie ma jak i mam tylko nadzieję, że to co z konta wyparowało - wróci na swoje miejsce.
Przy okazji wpisuje się to w radosny krajobraz, że zakupy internetowe dla przeciętnego Kowalskiego skomplikowano tak, że prościej ściągnąć coś na lewo z netu niż legalnie kupić. Brawo...