Piękny MOTO 360 kusi swoją ceną
19.08.2014 04:36
Ostatnimi czasy widoczna jest coraz większa popularność ubieralnych urządzeń, m. in. opasek śledzących nasze sportowe poczynania, czy chociażby inteligentnych zegarków. Póki co są one stosunkowo drogie, wiec ich ekspansja nie jest jeszcze zbyt duża, jednak dzięki rosnącej konkurencji stają się coraz bardziej przystępne cenowo. Kolejnym problemem jest względnie niestandardowy wygląd jak na tego typu sprzęt - nie każdemu podoba się ich kwadratowa forma (w zasadzie znacznej większości). Ich stosunkowo małą przydatność w codziennym życiu jeszcze można jakoś przeboleć, tak samo jak krótki czas na baterii - jednak otoczka wizualna nie pozwala im się przebić do mas.
Zapowiadanym lekarstwem na to ma być Moto 360, czyli inteligentny zegarek produkcji Motoroli. Firma od samego początku zaznacza, iż będzie to pierwszy tego typu produkt, w którym dużą wagę przywiązano nie tyle do funkcji, co właśnie do jego wyglądu. Dlatego też posiadać będzie tak dobrze wszystkim znany okrągły kształt - bardziej elegancki niż kwadratowy i pomniejszony ekran od smartphone. Od samego początku przyciąga wiele spojrzeń w swoją stronę, właśnie ze względu na powrót do korzeni - pod tym jednym względem oczywiście.
Dzięki drobnej pomyłce (zresztą już naprawionej) amerykańskiej sieci sklepów Best Buy, mogliśmy "oficjalnie" dowiedzieć się ile przyjdzie nam zapłacić za tego smartwatcha oraz poznaliśmy kilka detali dotyczących jego specyfikacji. Wyposażony będzie w 1,5" wyświetlacz o rozdzielczości 320x290, który chroniony będzie szkłem Gorilla Glass 3. Zegarek ma być całkowicie wodoszczelny, a poza tym oferować będzie pulsometr i krokomierz. Całość ma kosztować jedynie 249 dolarów i już teraz spekuluje się, iż dzięki takiemu połączeniu ceny i podzespołów znajdzie on wielu nabywców. Urządzenie to ma być oparte o platformę Android Wear, więc w dużej mierze opierać będzie się na Google Now, niestety tylko w stanach ukaże nam pełnię swoich możliwości.
Motorola stara się pokazać, że dobry smartwatch niekoniecznie musi być brzydki. Do tej pory wszyscy producenci raczej nie zachwycali nas w tym aspekcie, dlatego postanowiono by to zmienić. To właśnie tutaj upatruje się głównie powodu ewentualnego hitu sprzedażowego tego urządzenia.