Blog (124)
Komentarze (364)
Recenzje (0)
@CarlitoNeoTest Hyundai i30 Fastback N-Line: Nowy system info-rozrywki i systemy wsparcia

Test Hyundai i30 Fastback N‑Line: Nowy system info-rozrywki i systemy wsparcia

Hyundai nigdy nie był prekursorem nowych rozwiązań i ciekawych gadżetów, ale od kilku lat wytrwale dąży do tego, aby być przynajmniej na równi z konkurencją. Czy to się udaje? Na przykładzie Hyundaia i30 Fastback w wersji N‑Line przekonałem się, że koreański producent nie ma się czego wstydzić.

Fot. Kamil Rogala
Fot. Kamil Rogala
173020
173019
173021

Nowy system info-rozrywki

Odświeżony niedawno Hyundai i30 zyskał wiele nowoczesnych rozwiązań, a to, co interesuje miłośników nowych technologii oraz gadżetów, to na pewno poprawiony system info-rozrywki. Wszystko zaczyna się od większego ekranu dotykowego, który ma teraz 10,25 cala i posiada mnóstwo ciekawych i przydatnych funkcji. Zgoda, grafiki nie są najpiękniejsze, ale wszystko działa sprawnie, szybko i bez większych opóźnień. Jedynie po uruchomieniu auta trzeba odczekać chwilę, aby system zaczął działać sprawnie i szybko. Funkcje możemy wywoływać za pomocą dotykowego panelu pod ekranem, a w menu głównym mamy ikonki odpowiedzialne za konkretne ustawienia pojazdu, dźwięku, obrazu, nawigacji itp.

173009
173007
173004
173008
173005

Oczywiście nie mogło zabraknąć łączności ze smartfonem poprzez Apple CarPlay oraz Android Auto i działa to po prostu sprawnie i bezproblemowo. Jest także system łączności Bluelink za pośrednictwem dedykowanej aplikacji, który pozwala m.in. na zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi, wysyłanie celu podróży bezpośrednio do nawigacji w aucie, lokalizację pojazdu, informowanie o aktywacji alarmu i wyświetlanie aktualnego stanu pojazdu. Bezpośrednio z poziomu systemu auta uzyskujemy także dostęp do aktualnych cen paliw na pobliskich stacjach, miejscach parkingowych, prognozy pogody, nawigacja ostrzega także przed fotoradarami oraz o aktualnej sytuacji na drogach.

Systemy wsparcia i ochrony

Obecnie większość samochodów z segmentu C średniej klasy posiada komplet systemów wsparcia i ochrony. W i30 Fastback N‑Line w standardzie dostajemy między innymi asystenta podążania po pasie ruchu (LFA), który podczas jazdy z prędkością do 180 km/h pomaga kierowcy w utrzymywaniu samochodu pośrodku zajmowanego pasa ruchu na trasie szybkiego ruchu i w mieście. Jest również asystent unikania i minimalizowania kolizji czołowych. System obserwuje drogę za pomocą radaru i kamery i automatycznie hamuje np. po wykryciu nagłego hamowania pojazdu jadącego z przodu, rowerzysty lub pieszego na drodze.

173011
173013
173012
173010
173015

W codziennej eksploatacji przydaje się również asystent unikania zderzenia z pojazdem w martwym polu (BCA), który korzysta z dwóch czujników radarowych w tylnym zderzaku i ostrzega o pojazdach poruszających się w martwym polu. Jeśli kierowca włączy kierunkowskaz, system uaktywni alarm dźwiękowy, a następnie zahamuje, aby zapobiec przewidywanej kolizji. Przydatny jest również asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA). Jak działa? Przy cofaniu w miejscach o ograniczonej widoczności system ostrzega przed pojazdami przejeżdżającymi z tyłu, a w razie konieczności automatycznie uruchamia hamulce.

173016
173017
173018

Podsumowanie

Hyundai i30 N‑Line w odmianie Fastback i w testowanej wersji z silnikiem 1.5 T‑GDI 48V o mocy 160 KM z manualną skrzynią biegów i z wyposażeniem N‑Line to koszt co najmniej 101 400 złotych. Czy ma przewagę nad niemiecką konkurencją? Na pewno nie jest tak naszpikowany elektroniką jak Golf czy Octavia, ale ma w sobie charakter prawdziwego samochodu, a nie jeżdżącego komputera. Dla tych, którzy szukają auta analogowego, ale wyposażonego w najważniejsze systemy, to optymalny wybór.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)