Blog (34)
Komentarze (536)
Recenzje (0)
@mktosUdostępnianie internetu w Lumii (między innymi) powoduje BSOD

Udostępnianie internetu w Lumii (między innymi) powoduje BSOD

23.02.2013 | aktual.: 23.02.2013 22:35

Od razu mała uwaga: dotyczy Lumii 820 i 920. Pierwsza generacja nie ma błędu.

Nie używam funkcji udostępniania internetu z telefonu zbyt często. Owszem, dość fajne, ale zazwyczaj moje komputery mam i tak w obrębie jakiejś sieci Wi‑Fi. Czasami jednak ma to sens.

Dzisiaj potrzebowałem wykonać testy, podłączając się do mojej sieci domowej "z zewnątrz". Najprostszą metodą jest odpalenie więc udostępniania internetu, podłączenie do tak stworzonej sieci Wi‑Fi i przetestowanie...

Niestety, mój laptop przywitał mnie niebieskim ekranem po połączeniu do sieci utworzonej przez Lumię 820. Przyznam, że nie pamiętam czy ten problem występował wcześniej, zanim zaktualizowałem sterowniki Intela w laptopie oraz zanim zaktualizował się mój telefon do najnowszej wersji oprogramowania.

454986

BSOD wskazywał na netwsw00.sys, sterownik karty sieciowej. Drugą rzeczą było to, że system nie dostawał adresu IPv4 z wbudowanego w telefon serwera DHCP. Przez chwilę połączenie miało "ograniczoną" łączność, po chwili następował błąd.

Chwila sprawdzania w Google pokazuje, że błąd rzeczywiście istnieje, na urządzeniach korzystających z karty sieciowej Intela - w moim laptopie jest to model 6230, ale wychodzi na to, że problem dotyczy także innych układów. Zapobiega temu włączenie opcji "FIPS compliance" w ustawieniach zaawansowanych sieci.

Aby to zrobić należy: kliknąć prawym na sieci stworzonej przez telefon i wybrać opcję "View connection properties"/"Pokaż właściwości połączenia". W tych właściwościach, w karcie "Security"/"Zabezpieczenia" wybieramy opcję "Advanced"/"Zaawansowane" i jest tam możliwość włączenia zgodności z FIPS (przynajmniej w moich dwóch kartach sieciowych).

101618
101619
454993

Podobno działa również wyłączenie trybu N w karcie i przejście na B, ale z oczywistych powodów nie jest to najlepsze rozwiązanie.

Spróbowałem potem podłączyć telefon do drugiego komputera, tabletu, również z systemem Windows 8, ale dla odmiany - bez karty Intela, za to z kartą Qualcomma/Atherosa. I nastąpił... niebieski ekran.

454996

Okazało się, że system zsynchronizował moje ustawienia sieci pomiędzy komputerami, a dla tej konkretnej karty (AR9002WB-1NG) wszystko działa po wyłączeniu zgodności z FIPS...

Z tego co widziałem na forach Intela wynika, że podobny problem jest również w przypadku udostępniania połączenia z Nexusa 4 i niekoniecznie pod Windows 8, ale i również Windows 7.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)