Zatrzask na pamięć do karty graficznej
Mam właściwie pytanie. Obecne algorytmy generowania grafiki alokują pamięć potrzebną na narysowanie danego prymitywa, by następnie przekopiować potrzebny obszar na płótno docelowe.
Mój pomysł jest taki, by stosować pamięć z zatrzaskiem, by ten proces przyśpieszyć. Co udało by się uzyskać?
- Nie trzeba by bez przerwy alokować pamięci karty graficznej
- Nie trzeba by bez przerwy kopiować pamięci
Obecnie, gdy chcemy narysować np. okrąg to alokujemy pamięć (r+1)x(r+1), malujemy okrąg, pobieramy właściwe mniejsze wartości, a następnie kopiujemy narysowany okrąg. Jest to mało wydajne. Może by tak zwiększyć trochę koszty produkcji kart graficznych, jednak zwiększyć wydajność? Dzięki stosowaniu pamięci, w której każda komórka miałaby zatrzask, to można po prostu przeprogramować pamięć trójwymiarową(taką, jaką wprowadziło AMD w najnowszych kartach graficznych, bo tam komórki są podłączone do specjalnych szyn), a następnie normalnie narysować okrąg. Bez clipingu, kopiowania, alokacji, itd.
Co wy na to?