Zatrzask na pamięć do karty graficznej
16.08.2015 15:34
Mam właściwie pytanie. Obecne algorytmy generowania grafiki alokują pamięć potrzebną na narysowanie danego prymitywa, by następnie przekopiować potrzebny obszar na płótno docelowe.
Mój pomysł jest taki, by stosować pamięć z zatrzaskiem, by ten proces przyśpieszyć. Co udało by się uzyskać?
- Nie trzeba by bez przerwy alokować pamięci karty graficznej
- Nie trzeba by bez przerwy kopiować pamięci
Obecnie, gdy chcemy narysować np. okrąg to alokujemy pamięć (r+1)x(r+1), malujemy okrąg, pobieramy właściwe mniejsze wartości, a następnie kopiujemy narysowany okrąg. Jest to mało wydajne. Może by tak zwiększyć trochę koszty produkcji kart graficznych, jednak zwiększyć wydajność? Dzięki stosowaniu pamięci, w której każda komórka miałaby zatrzask, to można po prostu przeprogramować pamięć trójwymiarową(taką, jaką wprowadziło AMD w najnowszych kartach graficznych, bo tam komórki są podłączone do specjalnych szyn), a następnie normalnie narysować okrąg. Bez clipingu, kopiowania, alokacji, itd.
Co wy na to?