Blog (22)
Komentarze (129)
Recenzje (0)
@ramirez1Battlefield 3 Poradnik Part One - Recon

Battlefield 3 Poradnik Part One - Recon

27.02.2012 13:13

Witam ten wpis jest o żołnierzu klasy Recon, znajdziesz w nim ogólny przegląd klasy Recon, omówie jego mocne i słabe strony, a także zapodam świetne strategie do wykorzystania w grze jako Recon.

Przegląd klasy Recon

Rosyjski Snajper
Rosyjski Snajper

Snajper w Battlefield 3 posiada szeroki wachlarz broni oraz przydatnych gadżetów które nie raz mogą przesądzić o wygraniu rundy. Jeżeli myślisz, ze snajper to najgorsza klasa to jesteś w błędzie ogólnie snajper w serii gier Battlefield dostał etykietę camepra a wszyscy którzy grają tą klasą to cieniasy i nooby - to nie prawda, że tylko cieniasy i nooby grają tą klasą. W Battlefield 3 snajper ma rolę bardziej naciskającą na wspomaganie drużyny niż samotne polowania, fakt jeżeli chcesz możesz zostać samotnym wilkiem.

Wielu graczy wybierając tą klasę myśli, że jak mają karabin snajperski i są oddaleni od celu do którego strzelają z ukrycia będą bezkarni - nope tak nie jest. Snajper to najbardziej narażona na niebezpieczeństwo klasa jaka jest w grze.

Zalety i minusy Recona. Największym atutem snajpera są jego karabiny snajperskie i gadżety, gdy mamy już trochę wprawy w roli snajpera staje się on naprawdę niebezpieczny jeden strzał w głowę i nas niema.

Recon jest też mistrzem w wyciąganiu pistoletu jest to bardzo przydatne przy wykryciu przez wroga, potrafi niczym Lucky Luke wyciągnąć krótką broń. Przydatne bardzo gdy np. ścigamy kogoś a magazynek w snajperce jest pusty. Zabijanie z biodra wychodzi mu też całkiem dobrze lecz nad tym trzeba sobie popracować. Z racji, że zbyt długo trwa opisywanie wszystkich broni możecie przeglądnąć pod tym linkiem co posiada snajper w swoim arsenale.

Karabin Snajperski SKS (Samopowtarzalny)
Karabin Snajperski SKS (Samopowtarzalny)

Od wersji Alfa Battlefielda 3 snajper nie przeszedł zbyt wielkich zmian, za minus gry snajperem uznaje walkę na krótki dystans szczególnie gdy mamy na swoim wyposażeniu karabin snajperski jednostrzałowy wymagający przeładowania po oddaniu strzału. Tak możemy wyciągnąć pistolet ale w konfrontacji z jakimś bardzo szybkostrzelnym karabinem nie mamy zbyt wielkich szans. Trochę lżej jest gdy mamy karabin samo powtarzalny, ale też nie jest do końca tak dobrze. Co innego jeśli mowa jest o pojedynku między dwoma snajperami to losy mogą być całkiem inne.

Następna wada snajpera to lunety odbijające się w słońcu, gdy mamy lunetę z powiększeniem x6, x8 i x12 jesteśmy bardzo podatni na wykrycie przez wroga. Możemy zostać wykryci również przy oddaniu strzału - wytwarza się wtedy rozbłysk z naszej lufy i widać też lecący w powietrzu pocisk.

Uwaga: Jeżeli grasz na PC to pamiętaj, że tam snajper jest bardziej mocniejszy w walce na bliski kontakt jak i na większą odległość.Gracze na komputerze, mogą strzelać naprawdę szybko i  dokładnie bez przymierzania do Ciebie wszystko dzięki doskonałej kontroli myszy.

Gadżety

Snajper ma chyba najlepsze gadżety ze wszystkich klas. A oto ich przegląd i funkcje.

Sygnalizator AN-PRC-117F
Sygnalizator AN-PRC-117F

Mobilny punkt odrodzenia w wersji polskiej gry nazwany Sygnalizatorem, umożliwia snajperowi umieszczenie dodatkowego punktu odrodzenia na mapie. Aby móc się odradzać na takim punkcie musimy być w drużynie ze snajperem który go rozłożył lub jeżeli my rozłożymy taki punkt mogą się odradzać na nim jedynie członkowie naszej drużyny. Sygnalizator jest dostępny od początku gry i nie wymaga odblokowania. Po rozłożeniu sygnalizatora na otwartej przestrzeni odrodzimy się w powietrzu spadając na spadochronie a gdy punkt jest w zabudowanej lokacji pojawimy się przed nim.

Rozkładaj punkty w takich miejscach aby przeciwnik nie miał zbyt łatwego dostępu do nich, przeciwnik jeżeli zauważy sygnalizator w pomieszczeniu nie zniszczy go a może stać za nim i czekać aż odrodzą się kolejni gracze których zabije. Po kilku odrodzeniach snajpera który rozstawił punkt ulega on samoczynnemu zniszczeniu, reszta członków może odradzać się dowolną ilość razy. Sygnalizator można rozstawić prawie wszędzie ważne aby podłoże było równe. Mobilny punkt rozkłada się przeważnie jak najbliżej akcji aby nie biec z końca mapy do strefy walki, rozstawiaj też punkt jak najbliżej toczącej się akcji.

Czujnik USG
Czujnik USG

Czujnik UGS jest tak wspaniałym gadżetem, że żal go nie zabrać ze sobą na pole walki. Po rozstawieniu go na ziemi na naszej minimapie a także naszych sojuszników ukażą się jednostki wroga, przydatny jest na otwartym terenie jak i mniejszych lokacjach. Do użytku na każdą mapę ze względu na wykrywanie nie tylko jednostek ale i pojazdów naziemnych. Sprawdza się w każdym trybie gry. Czujnik należy odblokować wymagana ilość punktów XP to 5000. Dobrym pomysłem jest postawienie jednego czujnika w obszarze punktu odrodzenia dzięki temu nasi członkowie drużyny mogą uniknąć niepotrzebnej śmierci.

SOFLAM
SOFLAM

Przenośny znacznik laserowy dostępny jedynie na wyposażeniu snajpera pozwala oznaczać cele naziemne oraz powietrzne. Działa również bez udziału operatora jest bardzo przydatny na dużych mapach z samolotami i helikopterami. Dzięki jego pomocy do zaznaczonych celów na ziemi jak i w powietrzu mogą strzelać Inżynierowie z wyrzutni rakiet FMG - Javelin, czołgi rakietami PZ oraz odrzutowce i helikoptery używające rakiet PZ. Bardzo wielu graczy narzeka, że snajperzy nie używają Soflamu tak jeżeli jest dużo ruchu w powietrzu warto go wybrać postawić a dalej będzie działo się już samo. Soflam należy odblokować potrzebujemy 26000 punktów XP.

MAV
MAV

Zdalnie sterowany mikrosamolot wyposażony w czujniki ruchu, kamerę termo-noktowizyjną pozwalający nam zaznaczać przeciwników z powietrza. Zaznaczony wróg pojawia się na minimapie dla wszystkich członków zespołu. Przydatny na podbojach a także w trybie szturmów. Pozostawiony na jakimś niewysokim zabudowaniu, budynku czy ziemi działa tak samo jak czujnik UGS. MAV również należy odblokować potrzebujemy 45000 XP

Triki

Dzięki czujnikowi UGS możemy zdobyć dodatkowe punkty asyst gdy nasz sojusznik lub kolega z drużyny zabije wroga wykrytego poprzez czujnik. Gdy wróg jest w pobliżu czujnika ten daje sygnał dźwiękowy, czujnik można ominąć poruszając się powoli ( przykucając lub czołgając się). Za każdych pięciu wykrytych wrogów otrzymamy baretkę obserwatora.

Jeżeli strzelasz z karabinu snajperskiego na niezbyt dalekie dystanse wybierz celownik ACOG x4 lub PSO‑1 x4 ich okular nie odbija się w słońcu przez co stajesz się niewidoczny dla pozostałych snajperów. Używaj dwójnogów do karabinów snajperskich pozwoli Ci to szybciej ustawić lunetę/celownik na celu i tym samym zyskać przewagę nad snajperem nie używającym tego dodatku.

Za pomocą mikrosamolotu MAV możesz namierzać i niszczyć sygnalizatory odrodzeń, czujniki UGS a także MAV‑y przeciwnika. MAV‑em można wlatywać w trudno dostępne miejsca na mapach np. wysokie budynki. (NIE POLECAM TEGO ROBIĆ - wiąże się to z wyrzuceniem nas z serwera za wykorzystywanie Glitchy czyli błędów gry dających nam przewagę. W konsekwencji możesz zostać zbanowany na danym serwerze i już tam nie pograsz. Inaczej sprawa wygląda na konsolach. Podaję tą informacje bardziej jako ciekawostkę, teraz będziecie wiedzieli aby obserwować dokładnie otoczenie.

Za pomocą MAV‑a można zabić wroga wystarczy unieść się w powietrze i celując w przeciwnika obniżać lot uderzając z impetem we wroga, nie zawsze zabijemy trzeba celować w głowę. Na niektórych serwerach używanie MAV‑a w tych celach jest zabronione, karane kickiem lub banem. Latając MAV‑em i zaznaczjąc wrogów też zdobędziemy baretkę obserwatora.

Sygnalizator za każde odrodzenie członka naszej drużyny na tym cacku dostaniemy premię 10‑ciu punktów XP.

Bonus

Zaznaczaj przeciwników za oznaczanie wroga będziesz zdobywał 10 punków za dostrzeżenie, za każde 5 oznaczeń wroga otrzymasz baretkę obserwatora (używaj do tego celu czujnika UGS oraz MAV‑a a baretki będą wpadały bardzo łatwo) + 200 XP.

Baretka Obserwatora
Baretka Obserwatora

A po zdobyciu 50 taki baretek dostaniesz medal obserwatora + 10000 XP

Medal Obserwatora
Medal Obserwatora

Strategia

Recon ma sporą przewagę w walce na długi dystans używając karabinu snajperskiego z odpowiednimi dodatkami jest to istna maszyna do eliminacji wroga. Recon pasuje praktycznie do każdej mapy, pamiętaj jeżeli latasz MAV‑em najlepiej się uprzednio połóż inaczej będziesz łatwym kąskiem dla innych snajperów. A jeżeli nie chcesz tracić czasu na latanie tym cackiem rozłóż koniecznie czujnik UGS i mobilny punkt odrodzenia w ten sposób wspomożesz drużynę no i zdobędziesz trochę punkcików.

Strzelając na bardzo długie odległości wyposaż się w dwójnóg masz wtedy stabilny karabin i nie musisz ustawiać lunety na przeciwniku po każdym strzale pamiętaj też aby strzelać nieco nad obranym przez siebie celem tutaj istnieje coś takiego jak opad pocisku z każdego karabinu pocisk leci inaczej musisz to wziąć pod uwagę. Zaznaczaj przeciwników jeżeli jesteś gdzieś na jakiejś wysokości pomoże to twojej drużynie ktoś wtedy może zabije tego oznaczonego ty zgarniesz asystę a drużyna pozbędzie się jednego wroga.

Grając w trybie Szturmu (Rush) rozłóż mobilny punkt odrodzenia w bezpiecznym miejscu, czasem gdy cała drużyna zginie dobiegnięcie z bazy do stacji M‑COM może być niebezpieczne a i też czasem nie możliwe. Wtedy twój zespół może zaliczyć porażkę.

Jeżeli snajper zabije Cię bardzo szybko nim zdążysz coś powiedzieć a jedyne co powiesz po tym jak Cię zabił, że cheater to jesteś błędzie doświadczeni i profesjonalni gracze potrafią zabić w 0,5 sekundy na prawdę to nie żart, tak więc się nie martw początkową serią zgonów do wprawy dojdziesz i Ty. Trenuj a rezultaty ukażą się w niedługim czasie.

Gdy zostaniesz wykryty przez jakiegoś gracza i dojdzie między tobą a nim do konfrontacji 1na1 nie panikuj i nie strzelaj z karabinu snajperskiego używając przy tym celowania :/ jest to nie wygodne a dwa obniża szanse na zabicie przeciwnika o jakieś 70%. Wyciągnij pistolet snajper potrafi zrobić to bardzo szybko wtedy twoje szanse są równe a nawet ponad. Pamiętaj aby strefować lewo/ prawo.

Walka na dystans

Powalczyć na dystans możemy już od początku naszej przygody z grą na początek dostaniemy karabiny snajperskie z lunetą x8 to w zupełności wystarczy aby postrzelać do niego bardziej oddalonych przeciwników. Pamiętaj aby używać dwójnogu, a jak już dojdziesz do wprawy możesz zamontować sobie zamek dwutaktowy pozwala on oddać Ci  strzał nie odrywając oka od lunety zamek zastępuje dwójnóg - do tego musisz wstrzymywać oddech Shift lub wciskając L3 czyli lewy analog na padzie.

Specjalizacje

Można z tym eksperymentować ale dla mnie najlepsza specjalizacja to jakaś drużynowa. Moim zdaniem to Przygważdżanie drużynowe, bieg drużynowy i osłona drużynowa.

Wnioski

Nie stój w miejscu i nie mierz w przeciwnika przez 30 minut bo będą się z Ciebie śmiali ^^ może nie dosłownie ale będziesz narażony czasem na ataki buractwa - będziesz nazywany camperem noobem i co tam jeszcze wymyślą. Dlatego staraj się być ciągle w ruchu wspieraj drużynę jak się tylko da. W swoim arsenale masz wspaniałe karabiny snajperskie które są bardzo precyzyjne wykorzystaj tą przewagę nad innymi. Ćwicz strzały na dalekie odległości i te bliższe. Jeżeli już chcesz postrzelać samotnie to postaw sobie chociaż koło dupy czujnik UGS i obserwuj minimapę. Trenuj dużo, testuj dodatki baw się dobrze. Bądź nieuchwytny dla przeciwnika gdy zabijesz zmień miejsce bądź jak Tom Berenger w filmie Snajper ^^. Do widzenia.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)