GigaCon 30‑01-2012 (Wrocław) - słów kilka
W dniu 30‑01-2012 we Wrocławiu odbyła się konferencja "GigaCon - rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw", gdzie zaproszone firmy przedstawiły swoje rozwiązania dla firm. A więc zapraszam do przeczytania opisu co i jak tam się odbyło:
Sponsorami wydarzenia byli:
Pierwszy wykład "Zmierzch ery PC. Zmiany w sposobie myślenia o całej infrastrukturze informatycznej", autorstwa pracownika w ISSA Polska, który próbował udowodnić czy era PC dobiegała końca. W wykładzie przedstawił, że na rynku mamy coraz więcej urządzeń mobilnych oraz różnorodnych systemów operacyjnych. Wymaga to od specjalistów IT przystosowywania sieci i oprogramowania do różnorakich platform. Niestety niejednokrotnie same sieci bezprzewodowe nie są przygotowane na współpracę z urządzeniami bezprzewodowymi. Sam prelegent wydawał się jakby niedawno się obudził. Mówił bardzo cicho i powoli, brakło mu niestety dynamiki prezentacji przez co temat ciekawy i na czasie przedstawiony został w sposób nieciekawy.
Drugi wykład "Koszty produkcji pod kontrolą z systemem SIMPLE.ERP". przedstawiony przez pracownika z firmy SIMPLE. W ciągu pół godziny prelegent starał się przedstawić jak najwięcej informacji. Tutaj niestety wykład był przeprowadzony w sposób trochę chaotyczny. A sama tematyka, no cóż typowa prezentacja producenta oprogramowania. Jednakże parę ciekawostek na temat zastosowania owego oprogramowania zostało przedstawione.
Kolejny wykład to prelekcja firmy Heuthes pt "Optymalizacja procesu zarządzania przedsiębiorstwem na przykładzie systemu ISOF". Przedstawił on zastosowanie swojego oprogramowanie w procesie zarządzania firmą. Tutaj również sucho przedstawione możliwości programu. Typowa prezentacja handlowa. Odebrałem wrażenie, że przesłanie tej prelekcji to „my mamy najlepsze oprogramowanie, reszta to kicz”. No ale to już moje osobiste zdanie.
Po przerwie kawowej głos zabrał przedstawiciel firmy Cherry Consulting, który przedstawił wykład na temat "Helpdesk, który lubię - omówienie zmian zachodzących w oprogramowaniu helpdesk na przykładzie rozwiązań szwedzkiej firmy Nilex AB" W sumie wysłuchałem całego wykładu i nie wiem o czym był. Prelegent chwalił przez pół godziny jak świetne jest jego oprogramowanie dla pracowników helpdesku. Super oprogramowanie dla urządzeń mobilnych, działające na urządzeniach mobilnych. Oczywiście tylko iOS, Android i WP7. O takich platformach jak MeeGo czy BadaOS to nawet nie wspomniał. Ciekawe rozwiązanie mobilne, o zwykłych PC jakby firma zapomniała. Do tego podpisy pod obrazkami (na slajdach) po rosyjsku… No cóż angielski rozumiem ale rosyjski???
Piąty wykład to "PAYMENT FACTORY - Automatyzacja płatności masowych". Podobne odczucia mam do tego wykładu, słucham, słucham i nic nie kapuje. Chyba jakiś głupi jestem. W skrócie prelegent przedstawił możliwości platformy finansowej względem płatności masowych dla dużych firm oraz banków. Nie widzę zastosowania powyższego systemu dla mniejszych firm czy instytucji. Nie dość, że wykład nieciekawy to wykład bez ładu i składu. No a sprawdzanie telefonu podczas wygłaszania prelekcji to już lekka przesada.
Po drugiej przerwie panowie z firmy Konwerga przedstawili "Budowa wydajnych sieci bezprzewodowych WiFi w środowiskach zaszumionych". W końcu coś trochę o sprzęcie, bo cały ranek to program po programie. Pierwszy wykład, który mnie naprawdę zainteresował. Prelegent opowiadał o zastosowaniu „inteligentnych” AP’ków do tworzenia bezpiecznych sieci WiFi. Prelekcja przeprowadzona ciekawie, podparta dobrymi przykładami. Pan Łukasz opowiadał dość żywiołowo i sposób przystępny.
Siódma prelekcja "Zarządzanie zasobami IT oraz bezpieczeństwem informacji – statlook®6" autorstwa przedstawicieli firmy CompNet. Czy każdy wykład nie mógłby być taki jak ten. Wydawało mi się, że wykład o audycie bezpieczeństwa sieci czy audycie oprogramowania to raczej nuda a tu… Rzeczowo, szybko i profesjonalnie. W sumie pierwszy wykład gdzie prelegent rzucał luźne stwierdzenia i pytani do Sali. Przykładem takiego pytania – czy administratorzy wiedzą dokładnie ile mają komputerów w firmie?. Okazuje się, że ponad 70% adminów nie jest w stanie określić ile dokładnie kompów (co do sztuki) jest w firmie. Od tych dwóch wykładowców mogliby się uczyć pozostali przedstawiciele firm występujących podczas dzisiejszej konferencji.
Po ostatniej przerwie pojawił się wykład na temat "Przygotowanie wdrożenia portalu internetowego ukierunkowane na ograniczanie kosztu obsługi klienta. Błędy, metodyka przygotowania i prowadzenia projektu tego typu maksymalizująca szanse powodzenia projektu" (dłuższego tytułu to już nie mógł wymyślić). Przedostatni wykład niestety nie zaciekawił mnie, Sporo informacji nie do końca zgodnych z tematem. Do tego prelegent nie potrafił przedstawić posiadanej wiedzy. Jak dla mnie najsłabszy wykład.
Ostatni już wykład to "Nowe kierunki ochrony konsumentów w Internecie w świetle prawa Unii Europejskiej. Konieczne zmiany w prawie polskim do końca 2013 roku.". Ostatni wykład przeprowadzony w podobnej formie jak poprzedni, niestety nieciekawie, a że temat typowo prawniczy nie zainteresował mnie w ogóle. Może i człowiek ten miał wiedzę, ale jego umiejętności przekazania jej dla słuchaczy były na słabym poziomie.
Podsumowując: Pierwszy i drugi blok to typowe przedstawienie produktów firm sponsorujących tą konferencję. Trzeci blok to chyba najciekawsza i najlepiej przeprowadzona część konferencji. Ostatni blok to typowo prawne wykłady, które nie cieszyły się zbyt dużym powodzeniem, ponieważ około 20% uczestników wyszła z konferencji.
No ale odpowiednia miejscówka jaką jest hotel „Orbis” we Wrocławiu dopełnia dobrze spędzony czas.
Spis treści całości mojego blogowania znajduje się tutaj.