Awaria w PKO BP. Niektórzy widzą ujemny stan konta (aktualizacja)
PKO BP walczy z awarią, w wyniku której klienci widzą na swoich kontach nieprawdziwe informacje, a zwłaszcza błędne stany kont - dowiadujemy się od jednego z czytelników Wirtualnej Polski przez formularz dziejesie. Problemy potwierdza rosnąca liczba zgłoszeń w serwisie downdetector.
01.08.2024 | aktual.: 01.08.2024 12:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W PKO BP występują problemy z wyświetlaniem poprawnego stanu konta, a niektórzy użytkownicy zwracają uwagę na błędnie zaksięgowane operacje dzisiejszej nocy - wynika ze zgłoszeń, które trafiają od rana do sieci, w tym do serwisu downdetector.
Czytelnik Wirtualnej Polski sygnalizuje, że problem dotyczy biznesowych klientów PKO BP, którym w nocy z kont omyłkowo zniknęło nawet po kilka miliardów złotych, w efekcie czego widoczny stan konta jest ujemny. W chwili pisania niniejszego tekstu, podobne problemy zgłasza ponad 130 osób w serwisie downdetector, gdzie pierwsze raporty tego rodzaju zaczęły spływać około godziny 6:30.
W tym momencie trudno powiedzieć, ile potrwa wyjaśnianie sprawy i co jest przyczyną błędnych ruchów na kontach klientów. Zwróciliśmy się do PKO BP z prośbą o komentarz w tej sprawie, gdy tylko go otrzymamy, niniejszy tekst zostanie dodatkowo zaktualizowany.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Bardzo możliwe, że do czasu rozwiązania sytuacji, klienci biznesowi w PKO BP mają niemały problem, bo najpewniej nie mogą w zaistniałej sytuacji realizować żadnych operacji, mimo faktycznie posiadanych środków w banku.
Aktualizacja, godz. 10:10
Awaria w PKO BP niestety nadal się utrzymuje, ale bankowcy pracują już nad rozwiązaniem problemu - dowiedzieliśmy się od Anety Styrnik-Chaber, kierowniczki Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w PKO BP w krótkim oświadczeniu. "W wyniku błędu technicznego doszło do niewłaściwego zaksięgowania prowizji na rachunkach części klientów korporacyjnych. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i automatycznym skorygowaniem błędu. Za utrudnienia przepraszamy" - pisze PKO BP.
Aktualizacja, godz. 12:05
Awaria w PKO BP została usunięta. Otrzymaliśmy w tej sprawie dodatkowe oświadczenie od banku: Informujemy, że w wyniku błędu technicznego po stronie banku doszło do nieprawidłowego naliczenia prowizji na rachunkach niewielkiej części Klientów Korporacyjnych. Problem został szybko przez bank zidentyfikowany, salda Klientów zostały skorygowane. Za zaistniałą sytuację bardzo przepraszamy wszystkich Klientów, których ta sytuacja dotknęła - tłumaczy PKO BP.
Zobacz także
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl