Drukarki Epsona przestały działać po listopadowych biuletynach Windows
We wtorek Microsoft wydał listopadowe biuletyny bezpieczeństwa, w których dostępne są łatki na 53 podatności, w tym również luki znalezione w Windowsie. Okazuje się, że wraz z załataniem dziur, nowe aktualizacje przynosiły także problemy właścicielom drukarek Epsona.
17.11.2017 16:52
Zgłaszane błędy dotyczą wszystkich wspieranych wersji Windowsa, które otrzymały ostatnią paczkę zabezpieczeń, wydaną w ramach Patch Thuesday. Problemy pojawiają się więc na Windows 7 i 8.1 oraz najnowszym Windows 10. Jak wynika z błędów zgłaszanych przez użytkowników drukarek igłowych Epsona, ich urządzenia po wdrożeniu aktualizacji, nie są w stanie drukować dokumentów.
Użytkownik Thox88 na forum TenForums pisze, że po zainstalowaniu nowych biuletynów bezpieczeństwa, nie był w stanie wydrukować żadnego dokumentu. Używa on igłowej drukarki Epson LX-310. Po podłączeniu drukarki atramentowej, problem z niemożliwością wydrukowania zniknął. Wspominania drukarka igłowa nie została uszkodzona, bowiem problemy pojawiają się również na innym modelu drukarki igłowej – Epson LX-300. Dodatkowo jeśli nie zostały zainstalowane ostatnie aktualizacje Windowsa 10, to LX-310 drukuje poprawnie.
Dokument wysłany do drukowania, zostaje umieszczony w kolejce, po czym znika. Proces wygląda jakby dla Windowsa zakończył się sukcesem. Microsoft potwierdził, że problemy z igłowymi drukarkami Epsona są mu znane. Mają być one spowodowane przez trzy aktualizacje KB4048954 w Windows 10, KB4048958 w Windows 8.1 oraz KB2952664 w Windows 7. Microsoft informuje, że błąd ma dotyczyć niektórych drukarek SIDM i igłowych firmy Epson, zarówno na Windows w wersji 32, jak i 64-bitowej.
Obecnie rozwiązaniem jest odinstalowanie wymienionych aktualizacji. Microsoft ma wraz z Epsona pracować nad wyeliminowaniem błędu uniemożliwiającego drukowanie.