Facebook będzie muzycznym serwisem wideo, w testach nowy panel powiadomień
Od dłuższego czasu nie mieliśmy do czynienia z żadną godną odnotowania zmianą w serwisie Facebook. Już w zeszłym roku wysoko postawieni pracownicy korporacji zapowiadali spore zmiany, przede wszystkim w kierunku dominacji treści wideo.
14.02.2017 | aktual.: 14.02.2017 19:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wygląda na to, że nie były to tylko puste zapowiedzi, zaś Facebook, przede wszystkim ze względu na nowe możliwości reklamowe, rzeczywiście chce sukcesywnie zastępować tekst treściami wideo. Służyć może temu opisywany przez CNET nowy sposób obsługi powiadomień.
Wąska grupa testerów może już przeglądać powiadomienia w oknie podobnym do tego, w jakim teraz odbywają się rozmowy na Messengerze. Nie trafią tam jednak wszystkie powiadomienia, a obserwowane posty. Użytkownik będzie mógł zatem prowadzić rozmowę z innymi komentującymi i na bieżąco śledzić zmiany.
Celem wprowadzenia takich zmian jest możliwie jak największe ograniczenie liczby scenariuszy, w których użytkownik traci kontakt wzrokowy ze strumieniem aktualności. Tam przecież będą wyświetlane treści wideo z reklamami, zaś śledzenie kolejnych komentarzy w dotychczasowy sposób zmniejszałoby liczbę widzów.
Jakie to treści wideo? Podpowiedzią są doniesienia Bloomberga. Podczas spotkania przed tegoroczną galą rozdania Grammy, przedstawiciele Facebooka mieli negocjować z wytwórniami muzycznymi warunki umieszczania na Facebooku klipów muzycznych, które dziś lądują przede wszystkim na YouTube.
Oczywiście wiąże się z tym także wprowadzenie algorytmów, które będą śledziły naruszenia praw autorskich i automatycznie blokowały dostęp. Zapewne podobnie jak w przypadku YouTube'a, usuwane będą także filmy, w których muzyka stanowi tylko tło.