Internet Vectra nie działa. W Elblągu awaria od rana (aktualizacja)
Klienci Vectry od wczesnych godzin rannych mają problem z dostępem do internetu. Jak wynika z informacji w serwisie downdetector, awaria dotyczy przede wszystkim dużych miast i dotyka tysięcy Polaków.
10.02.2022 | aktual.: 11.02.2022 13:23
Klienci Vectry od kilku godzin masowo skarżą się na brak usług - przede wszystkim awarię internetu, ale także telewizji i telefonu. Jak wynika ze zgłoszeń w serwisie downdetector, wyraźne problemy z internetem zaczęły się już około godziny 6:00, ale wczoraj również zdarzały się momenty, kiedy Vectra miała problemy ze stabilnością działania.
Obecnie, po ponad 3 godzinach od pierwszych zgłoszeń, problemy z internetem Vectry wciąż zgłaszają setki użytkowników. Z komentarzy klientów wynika, że problemy w niektórych miejscach utrzymują się od wczoraj, a zgłaszanie awarii operatorowi nie przynosi skutku. "Od wczoraj od południa nie mamy internetu, zgłaszaliśmy awarie i dalej nic. Ciągle każą resetować router..." - czytamy we fragmencie jednego z komentarzy.
Z opublikowanej mapy zgłoszeń awarii Vectry wynika, że najwięcej raportów spłynęło dotąd między innymi z Warszawy i okolicy Trójmiasta. Od kilku godzin do serwisu trafia po 300-500 nowych zgłoszeń w kolejnych przedziałach czasowych. Wszystko wskazuje więc na to, że awaria jest poważna i na tę chwilę trudno oszacować, jak szybko może zostać rozwiązana. Do tego czasu klienci Vectry pozostają bez dostępu do internetu.
Co interesujące, w mediach społecznościowych Vectra nie potwierdziła awarii i kolejnym użytkownikom sygnalizującym problemy z internetem proponuje kontakt w wiadomości prywatnej. Sugeruje to, że zgłoszenia awarii internetu - przynajmniej teoretycznie - są traktowane indywidualnie. Będziemy śledzić ten temat i na bieżąco aktualizować niniejszą publikację, gdy tylko pojawią się nowe wątki.
Aktualizacja, godz. 12:15
Wszystko wskazuje na to, że awaria Vectry jest wciąż nieopanowana. W serwisie downdetector stale pojawiają się nowe zgłoszenia, a użytkownicy dopisują nowe komentarze. Z jednego z najnowszych wynika, że Vectra informuje na infolinii o trwających problemach i sugeruje, że awaria zostanie rozwiązana do godziny 14:30.
Operator przyznaje już także w komentarzach na Facebooku, że w niektórych lokalizacjach mogą występować problemy. "Niestety, w tej lokalizacji mogą w tej chwili występować problemy z dostępem do usługi. Nasi technicy pracują już nad usunięciem awarii. Przepraszamy za niedogodności" - brzmi jeden ze stosunkowo nowych komentarzy na wiadomość klienta o braku dostępu do internetu i telewizji.
Aktualizacja, godz. 12:40
W sprawie problemów z dostępem do internetu, otrzymaliśmy od Vectry dodatkowy komentarz. Jak deklaruje operator, problemy dotyczą jedynie części mieszkańców Elbląga, a zakończenie prac planowane jest na godzinę 16:00:
Aktualizacja, godz. 18:45
Niestety, choć jest już wieczór, ze zgłoszeń w serwisie downdetector wynika, że problemy z internetem Vectra są wciąż nieopanowane.
Aktualizacja, godz. 19:55
Vectra informuje, że na terenie całego Elbląga udało się już przywrócić dostęp do telewizji. Część klientów może już także korzystać z internetu.
Aktualizacja, 11 lutego, godz. 6:50
Ze znacznego spadku liczby zgłoszeń w serwisie downdetector można wnioskować, że przed północą problemy z internetem Vectra zostały rozwiązane. Mamy nadzieję, że dla klientów oznacza to koniec awarii i powrót usług do pełnej sprawności. Dla formalności dalej obserwujemy sprawę i kontynuujemy wątek rekompensaty dla klientów w odrębnej publikacji: