Internet Vectra nie działa. W Elblągu awaria od rana (aktualizacja)

Klienci Vectry od wczesnych godzin rannych mają problem z dostępem do internetu. Jak wynika z informacji w serwisie downdetector, awaria dotyczy przede wszystkim dużych miast i dotyka tysięcy Polaków.

Trwa awaria internetu Vectra
Trwa awaria internetu Vectra
Źródło zdjęć: © downdetector
Oskar Ziomek

Klienci Vectry od kilku godzin masowo skarżą się na brak usług - przede wszystkim awarię internetu, ale także telewizji i telefonu. Jak wynika ze zgłoszeń w serwisie downdetector, wyraźne problemy z internetem zaczęły się już około godziny 6:00, ale wczoraj również zdarzały się momenty, kiedy Vectra miała problemy ze stabilnością działania.

Obecnie, po ponad 3 godzinach od pierwszych zgłoszeń, problemy z internetem Vectry wciąż zgłaszają setki użytkowników. Z komentarzy klientów wynika, że problemy w niektórych miejscach utrzymują się od wczoraj, a zgłaszanie awarii operatorowi nie przynosi skutku. "Od wczoraj od południa nie mamy internetu, zgłaszaliśmy awarie i dalej nic. Ciągle każą resetować router..." - czytamy we fragmencie jednego z komentarzy.

Trwa awaria Vectry
Trwa awaria Vectry© downdetector

Z opublikowanej mapy zgłoszeń awarii Vectry wynika, że najwięcej raportów spłynęło dotąd między innymi z Warszawy i okolicy Trójmiasta. Od kilku godzin do serwisu trafia po 300-500 nowych zgłoszeń w kolejnych przedziałach czasowych. Wszystko wskazuje więc na to, że awaria jest poważna i na tę chwilę trudno oszacować, jak szybko może zostać rozwiązana. Do tego czasu klienci Vectry pozostają bez dostępu do internetu.

Co interesujące, w mediach społecznościowych Vectra nie potwierdziła awarii i kolejnym użytkownikom sygnalizującym problemy z internetem proponuje kontakt w wiadomości prywatnej. Sugeruje to, że zgłoszenia awarii internetu - przynajmniej teoretycznie - są traktowane indywidualnie. Będziemy śledzić ten temat i na bieżąco aktualizować niniejszą publikację, gdy tylko pojawią się nowe wątki.

Aktualizacja, godz. 12:15

Wszystko wskazuje na to, że awaria Vectry jest wciąż nieopanowana. W serwisie downdetector stale pojawiają się nowe zgłoszenia, a użytkownicy dopisują nowe komentarze. Z jednego z najnowszych wynika, że Vectra informuje na infolinii o trwających problemach i sugeruje, że awaria zostanie rozwiązana do godziny 14:30.

Liczba zgłoszeń awarii Vectry nieszczególnie się zmniejsza
Liczba zgłoszeń awarii Vectry nieszczególnie się zmniejsza© downdetector

Operator przyznaje już także w komentarzach na Facebooku, że w niektórych lokalizacjach mogą występować problemy. "Niestety, w tej lokalizacji mogą w tej chwili występować problemy z dostępem do usługi. Nasi technicy pracują już nad usunięciem awarii. Przepraszamy za niedogodności" - brzmi jeden ze stosunkowo nowych komentarzy na wiadomość klienta o braku dostępu do internetu i telewizji.

Aktualizacja, godz. 12:40

W sprawie problemów z dostępem do internetu, otrzymaliśmy od Vectry dodatkowy komentarz. Jak deklaruje operator, problemy dotyczą jedynie części mieszkańców Elbląga, a zakończenie prac planowane jest na godzinę 16:00:

Z powodu przedłużających się prac modernizacyjnych część mieszkańców Elbląga nie posiada dostępu do naszych usług. Na miejscu intensywnie pracują nasze służby techniczne. Sukcesywnie przywracamy usługi, przewidywany czas zakończenia prac modernizacyjnych na całym obszarze to godzina 16:00. O kolejnych krokach będziemy informować na bieżąco. Za niedogodności bardzo przepraszamy.

Justyna GrzelakKoordynatorka ds. PR, Vectra S.A.

Aktualizacja, godz. 18:45

Niestety, choć jest już wieczór, ze zgłoszeń w serwisie downdetector wynika, że problemy z internetem Vectra są wciąż nieopanowane.

Awaria Vectry wciąż trwa
Awaria Vectry wciąż trwa© downdetector

Aktualizacja, godz. 19:55

Vectra informuje, że na terenie całego Elbląga udało się już przywrócić dostęp do telewizji. Część klientów może już także korzystać z internetu.

Uprzejmie informujemy, że w pełni przywróciliśmy usługę telewizyjną na obszarze całego Elbląga. Sukcesywnie przywracamy pozostałe usługi w kolejnych obszarach, znaczna część mieszkańców miasta ma już pełny dostęp do Internetu. Powodem awarii były trwające intensywne prace modernizacyjne. Osoby, które ucierpiały na skutek awarii usług w dniu dzisiejszym, w kolejnych miesiącach rozliczeniowych otrzymają rekompensatę. Za niedogodności wynikające z zaistniałej sytuacji serdecznie przepraszamy.

Justyna GrzelakKoordynatorka ds. PR, Vectra S.A.

Aktualizacja, 11 lutego, godz. 6:50

Ze znacznego spadku liczby zgłoszeń w serwisie downdetector można wnioskować, że przed północą problemy z internetem Vectra zostały rozwiązane. Mamy nadzieję, że dla klientów oznacza to koniec awarii i powrót usług do pełnej sprawności. Dla formalności dalej obserwujemy sprawę i kontynuujemy wątek rekompensaty dla klientów w odrębnej publikacji:

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (70)