Klienci PKO BP przeprowadzili miliony rozmów. Tam nie ma pracowników
Klienci PKO Banku Polskiego mają już do dyspozycji 17 botów konwersacyjnych, wykorzystujących sztuczną inteligencję. Rozmawiali z nimi już ponad 20 mln razy na bankowych infoliniach, a całkowity czas trwania tych konwersacji to ponad 273 tys. godzin.
Sam asystent głosowy IKO ma już ponad 1 mln użytkowników, którzy rozmawiali z nim ponad 3 mln razy. Bank stale rozbudowuje swoje rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby i wymagania klientów.
Aplikacja mobilna IKO
Asystent głosowy IKO cieszy się ogromną popularnością wśród użytkowników aplikacji mobilnej IKO. Od ponad dwóch lat oferuje on swobodną komunikację w języku naturalnym, a jego zaawansowane technologie pozwalają na realizację ponad 120 poleceń. Obecnie korzysta z niego już 1 mln użytkowników, a liczba ta stale rośnie. To najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym, który powstał w PKO Banku Polskim.
Od momentu uruchomienia Asystenta głosowego IKO, przeprowadzono już 3 mln rozmów z klientami, a obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. 8,6 mln wypowiedzi użytkowników zostało odnotowanych w tym narzędziu, które na początku rozumiało 70, a obecnie 320 tematów rozmów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Mnogość opcji asystenta
Asystent głosowy umożliwia skorzystanie z narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Możliwe jest sprawdzenie wydatków i oszczędności w wybranej walucie, na wybranym koncie i w okresie od obecnego miesiąca, poprzedniego miesiąca, ostatnich 3 miesięcy, 6 miesięcy do ostatniego roku. Wyniki są prezentowane w postaci wykresów i podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej. Klienci mogą też poprosić o podsumowanie płatności kartą w dowolnym sklepie.
Użytkownicy aplikacji IKO od początku tego roku mają możliwość skorzystania z Asystenta głosowego, który umożliwia dokładne kontrolowanie stanu finansów. Pozwala on na podsumowanie wydatków kartą w podziale na 6 kategorii i 29 podkategorii.
Zapytaj asystenta na co wydajesz wypłatę
Przykładowo, jeśli chcemy sprawdzić wydatki z kategorii "Zakupy", wystarczy zapytać "Ile wydaję na zakupy?" lub bardziej szczegółowo np.: "Ile wydaję na żywność?", "Ile wydaję na ubrania?", "Ile wydaję na zakupy w Internecie?". Ponad 300 tys. użytkowników już skorzystało z tej funkcji.
Asystent oferuje także inne usługi, takie jak przelewy, sprawdzanie stanu konta, doładowanie telefonu, płatności BLIKIEM czy zmiana limitów transakcyjnych na karcie. Aby skorzystać z Asystenta, wystarczy kliknąć w animowaną ikonę chmurki dialogowej w najnowszej wersji aplikacji. Dostępny jest on dla użytkowników smartfonów z systemem operacyjnym Android i iOS.
źródło: informacja prasowa