Microsoft celowo zniechęca do zakupu Office 2019

W swojej najnowszej kampanii reklamowej, Microsoft celowo zniechęca do zakupu pakietu Office 2019. Dlaczego? Bo woli promować oferowany w modelu abonamentowym Office 365.

Źródło: Depositphotos
Źródło: Depositphotos
Piotr Urbaniak

08.02.2019 | aktual.: 08.02.2019 12:11

Firma z Redmond przygotowała niespełna półtora-minutowy spot, w którym dwaj bracia bliźniacy starają się uzupełnić CV, dodając informację o umiejętnościach. Jeden z nich korzysta z Office'a 2019, drugi zaś – 365. Obaj jednakowo mają natomiast tablet Surface Pro.

Dzięki wykorzystaniu narzędzi chmury Microsoftu, w tym przypadku – zaciągnięciu listy umiejętności wymaganych na danym stanowisku, Office 365 pozwala na szybsze ukończenie zadania.

Co oczywiste, jest to jasna sugestia dla klienta, że lepiej wybrać właśnie tę wersję.

Takich materiałów nagrano łącznie trzy, każdy dla jednej z kluczowych aplikacji pakietu, a więc Worda, Excela i PowerPointa. Jest też specjalna strona promocyjna.

Przyczyny powstania kampanii są równie oczywiste, co płynący z niej przekaz. Oprogramowanie dystrybuowane w modelu abonamentowym to stałe wpływy do kasy, na przewidywalnym poziomie, a także zdecydowanie większy poziom kontroli; żyła złota dla producenta.

The Twins Challenge: Office 365 vs. Office 2019 – which one will win? (Word)

Windows 10 następny w kolejce?

Na marginesie warto zauważyć, że w grudniu 2018 r. w Redmond poszukiwano menedżera produktu dla tajemniczej usługi Microsoft 365 Consumer Subscription - Modern Life & Devices (MLD)..

Pojawiły się wtedy plotki o wciągnięciu w model abonamentowy także Windowsa.

Patrząc na rozmach, z jakim Microsoft zaczyna promować Office'a 365, nietrudno dojść do wniosku, że coś jest z tym abonamentem na rzeczy. Jeśli odbiorcy podchwycą przekaz i skierują się ku subskrypcji zamiast jednorazowego zakupu, to los Windowsa może być przesądzony.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (148)