Microsoft zmienia politykę ochrony prywatności

Dyskusja o ochronie prywatności użytkowników przez internetowychusługodawców, którą zapoczątkował raportPrivacy International, wydaje się mieć kolejne konsekwencje.Pisaliśmy już, że Google - który początkowo starał sięzbagatelizować i zdyskredytować raport - wprowadził jednak doswojej polityki istotne zmiany adresujące problemy sygnalizowaneprzez autorów zestawienia. Podobnie zrobił właśnie Microsoft,obwieszczając swoje posunięcie specjalnym komunikatem prasowym. Notatka mówi o zmianach w ochronie prywatności użytkowników usługiLive Search oraz o nowej, zaostrzonej polityce zarządzaniainformacjami o użytkownikach gromadzonymi przez silniki do emisjireklam. Konkretnie, wszelkie zapytania kierowane do wyszukiwarki po18 miesiącach będą stawać się anonimowe - Microsoft usunie międzyinnymi skojarzone z nimi ciasteczka czy adresy IP. Poza tym,Microsoft zobowiązał się w komunikacie do przestrzegania zestawuopisanych szczegółowo wytycznych dotyczących informowaniaużytkownika o kolekcjonowaniu informacji o nim, zapewnieniamechanizmów wglądu w te dane, anonimizacji archiwizowanychinformacji, minimalizacji wpływu działania swoich usługinternetowych na kwestie związane z danymi uznawanymi za poufne lubprywatne oraz ścisłego i ciągłego dostosowywania swojej aktywnościzwiązanej z zarządzaniem takimi danymi do prawnych oraz branżowychwytycznych. Ponadto, Microsoft poinformował o dołączeniu doorganizacji Network Advertising Initiative (NAI) zrzeszającej firmymarketingowe i reklamowe zwracające szczególną uwagę na kwestieochrony prywatności.

23.07.2007 15:22

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)