Opera kupuje startupa od mobilnej reklamy
Firma Opera Software poinformowała o porozumieniu w sprawie kupna firmy AdMarvel, niewielkiego przedsiębiorstwa z San Mateo w Kalifornii, które zajmuje się technologiami reklamy mobilnej. Jak informuje TechCrunch, Opera kupiła startup za kwotę w okolicach 8 mln USD z opcją dodatkowych 15 mln USD, jeśli w ciągu dwóch lat uda się osiągnąć rygorystycznie narzucone cele finansowe. Podobnych akwizycji dokonał także Google (AdMob za 750 mln USD) oraz Apple (Quattro Wireless za 275 mln USD).
20.01.2010 | aktual.: 20.01.2010 13:33
AdMarvel to firma założona w 2006 przez byłych pracowników VeriSign i Apple, która współpracuje z szerokim zakresem mobilnych wydawców, programistów, dostawców, reklamodawców, sieci reklamowych i agencji. Jej usługi działają za pośrednictwem mobilnego www, WAP, SMSów oraz wtyczek do aplikacji i pozwalają między innymi skutecznie dostarczać, monitorować i zarządzać reklamą online kierowaną do użytkowników mobilnych.
Kupno AdMarvela pozwoli Operze rozszerzyć portfolio produktów o usługi pozwalające wydawcom i partnerom na spieniężanie ruchu generowanego przez użytkowników mobilnych przeglądarek Opery. O szczegóły i znaczenie tego posunięcia postaramy się wypytać podczas jutrzejszej wizyty we Wrocławiu współzałożyciela i byłego CEO Opery, Jona Stephensona von Tetzchnera, który mimo przekazania obowiązków administracyjnych Lersowi Boilesenowi nadal pozostaje główną twarzą Opery. Przy tej okazji zachęcamy także do podsuwania innych sugestii pytań i tematów, które postaramy się poruszyć podczas spotkania.