Oto Spectacles 3. Nowe okulary twórców Snapchata mają kosmiczny wygląd i kosmiczną cenę
Snap pokazał trzecią odsłonę swoich społecznościowych okularów. Oto Spectacles 3. Jest drogo.
13.08.2019 18:41
Pracując nad nową generacją twórcy Snapchata zmienili to, co było dotychczas najmocniej krytykowane. Wygląd. Czy na lepsze? Kwestia gustu.
W dalszym ciągu okrągłe soczewki wyglądają w mojej ocenie dziwacznie, ale jakość użytych materiałów zdaje się być lepsza. Spectacles 3 na materiałach prasowych bardziej przypominają akcesorium modowe niż zabawkę, czego nie można było powiedzieć o poprzednikach.
Okulary dostępne są w dwóch wersjach kolorystycznych, nazywanych przez producenta Carbon oraz Mineral. Dołączone do zestawu etui pełni oczywiście jednocześnie rolę ładowarki i powerbanka.
Spectacles 3: trzecia odsłona w trzech wymiarach
Nowe okulary mają teraz nie jedną, lecz dwie kamery HD. Można je wykorzystać do tworzenia stereoskopowych zdjęć, na których obiekty zdają się wystawać z ekranu.
Introducing Spectacles 3 from the creators of Snapchat
Po raz pierwszy filmy z okularów można także przyozdobić trójwymiarowymi filtrami i animacjami rozszerzonej rzeczywistości, czyli czymś, z czego słynie Snapchat.
Producent przekonuje, że poprawił także dźwięk. Ten, dzięki aż czterem wbudowanym mikrofonom, ma być dużo lepszej jakości.
Z nowych okularów oczywiście będą mogły korzystać także osoby, które zamiast Snapchata preferują np. Instagram Stories. Z poziomu aplikacji można wyeksportować filmy i użyć ich gdziekolwiek. Snap sam zaczął zresztą do tego zachęcać po porażce, którą odniosła pierwsza generacja, ściśle powiązana ze Snapchatem.
Zobacz, jak Spectacles 3 będą na tobie wyglądać
Snap prowadzi sprzedaż online, co w przypadku gadżetu noszonego na twarzy jest dość problematyczne. Firma postanowiła jednak ułatwić użytkownikom podjęcie decyzji o zakupie.
Wystarczy uruchomić Snapchata na telefonie i zeskanować poniższy kod.
Do aplikacji zostanie dodany filtr z trójwymiarowym modelem okularów, który można cyfrowo nałożyć na własną twarz.
Cena Spectacles 3 zwala z nóg
Nowy gadżet został wyceniony na - uwaga - 1600 zł. Tysiąc. Sześćset. Złotych. Kosmos.
Przed rokiem skusiłem się na okulary drugiej generacji. Te kosztowały wówczas 730 zł i już wydanie tej kwoty przyszło mi z trudem (choć nie żałuję - kamerka na twarzy przydaje się podczas weekendowych wypadów). Ale ponad dwukrotność tej ceny? To już jakiś kosmos. Zwłaszcza że nie zmieniło się znowu aż tak wiele.
Na razie rusza przedsprzedaż, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów... jesienią. Brawo, Snapie. Pokazałeś okulary przeciwsłoneczne w połowie sierpnia i nawet nie masz ich jeszcze nie stanie.