PlayStation 5: większość gier będzie działać tylko w 30 klatkach
Jeszcze niedawno szef Epic Games twierdził, że PC-ty będą musiały nadążyć za PlayStation 5. Po czwartkowym pokazie gier na konsolę PS5 zespół z Digital Foundry przeprowadził swoją analizę. Wynika z niej, że produkcje celują w utrzymanie 30 klatek na sekundę. I co tu niby gonić?
13.06.2020 | aktual.: 15.06.2020 11:46
Sony nareszcie pokazało PlayStation 5, a także kilka gier dostępnych na konsolę nowej generacji. Ile jest ludzi, tyle opinii. Jednym pokaz się podobał, inni narzekają na niewiele ekskluzywnych produkcji, czy też śmieją się z wyglądu nowej konsoli PlayStation. Tymczasem zespół Digital Foundry podjął się dość ważnej analizy.
DF Direct - PlayStation 5 Reveal Analysis + Reaction!
Zrobili to, z czego znani są najlepiej - na podstawie prezentacji Sony, dokonali analizy liczby klatek wyświetlanych w ciągu sekundy oraz rozdzielczości. Okazuje się, że większość gier na PlayStation 5 może celować w 30 FPS, a ważniejszym aspektem ma być jakość wyświetlanego obrazu.
Gry wyświetlające 30 FPS na PlayStation 5:
- Ratchet and Clank: Rift Apart – 30 FPS
- Stray – 30 FPS
- Returnal – 30 FPS
- Kena: Bridge of Spirits 30 FPS
- Demon's Souls – 30 FPS, ale może oferować tryb 60 FPS
- Destruction Allstars – prawdopodobnie 30 FPS
- Horizon: Forbidden West – prawdopodobnie 30 FPS
- Oddworld: Soulstorm – prawdopodobnie 30 FPS
Gry wyświetlające 60 FPS na PlayStation 5:
Gran Turismo 7 – 60 FPS Sackboy: A Big Adventure – 60 FPS Godfall – 60 FPS Astro's Playroom – 60 FPS Resident Evil VIII: Village – prawdopodobnie 60 FPS
Wniosek finalny jest taki, że Sony wydaje się skupiać na utrzymaniu jak najlepszej jakości wyświetlanego obrazu, a klatki na sekundę ograniczać do wartości minimalnej. Microsoft natomiast wydaje się mieć plan odwrotny. Nowy Xbox ma wyświetlać od 60 do 120 FPS.