Próba wyłudzenia danych klientów Inteligo
Wszystkie osoby posiadające konto Inteligo w banku PKO BP,przestrzegamy przed próbą wyłudzenia danych (tzw. phishing), októrej poinformował nas jeden z Czytelników. W sieci rozsyłane są wiadomości e-mail o treści: Informujemy,że Twoje konto przechodzi proces aktywacji nowych zabezpieczeń. Wcelu jego ukończenia prosimy o jak najszybsze zalogowanie klikającw link poniżej. Następnie podążaj za instrukcjami, które otrzymaszpo zalogowaniu. Do tego czasu wszystkie opcje w Twoim koncie będązablokowane. (Cała procedura trwa kilka minut). Poniżejwskazany jest link do strony https://secure.inteligo.com.pl jednakw rzeczywistości prowadzi on do strony http://geo-mobile.com(...).Strona znajdująca się pod tym adresem do złudzenia przypominawitrynę logowania Inteligo, brak mechanizmów ukrywających adresstrony pozwala jednak łatwo stwierdzić, że nie jest to prawdziwastrona banku. Jednakże nadawca wiadomości to na pierwszy rzut okaadres informacje@inteligo.com.pl. Czytelnik, który nas poinformowało tym phishingu wyraźnie zaznaczył, że nie posiada konta w bankuInteligo - wiadomości najprawdopodobniej wysyłane są zatem doprzypadkowej puli adresów. Jest to już drugapróba wyłudzenia danych od klientów Inteligo w ciągu ostatniegopółrocza. Wcześniej próbowanowyłudzić także dane od klientów mBanku. Niewątpliwie tego typu próbbędzie coraz więcej i będą dotyczyć coraz to innych bankówoferujących dostęp do rachunku przez Internet. Przypominamy, że banki nigdy nie proszą o weryfikację danych drogąmailową. Wszystkich klientów, którzy podali swoje dane nawspomnianej stronie, Inteligo prosi o pilny kontakt pod numerem 0800 121 121 lub (081) 535 6789.
15.12.2007 15:06