Ray tracing na SNES-ie. Zapaleniec stworzył efekt na 30‑letnim sprzęcie
Ray tracing to jedna z tych nowości technologicznych, jaka miała towarzyszyć konsolom nowej generacji, PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Tymczasem pewien entuzjasta gier wideo, stworzył specjalny układ, który pozwala na uzyskanie takiego efektu na… 30-letniej konsoli SNES.
03.01.2021 09:42
Technika ray tracingu pozwala na śledzenie promieni i sposobu w jaki światło porusza się, odbijając się od powierzchni. Dzięki temu uzyskujemy bardziej realistyczne cienie, odbicia oraz oświetlenie.
SuperRT - Realtime raytracing on the SNES (short demo)
Ben Carter z Shironeko Labs, inspirując się dodatkowym układem Super FX z SNES, dołączonym do kilku gier na kartridżach (m.in, "Star Fox") stworzył własne rozwiązanie tego typu. Swój koprocesor nazwał SuperRT.
Aby znalazło się miejsce w konsoli, Carter usunął górną część jej obudowy, włożył do środka kartridża z grą Pachinko, gdzie umieścił płytę układ Cyclone V FPGA (bezpośrednio programowalna macierz bramek) na płycie DE10-Nano FPGA.
Układ jest w stanie generować odbijające się refleksy i światło kierunkowe przy rozdzielczości 200 x 160 pikseli i 30 FPS.
Materiał Cartera podzielony jest na dwie części - a w jednej z nich dokładnie opisuje, jak stworzył sprzęt.
Wybierz najlepsze sprzęty technologiczne tego roku i wygraj 5 tys. złotych! Wejdź na imperatory.wp.pl i zagłosuj.