Sony robi z PlayStation markę prawdziwie multimedialną, ma Spotify na pokładzie
Przy promocji PlayStation 4 Sony od początku podkreślało, że to sprzęt do gier, nie powtarzając błędów z czasów młodości PS3, ale w końcu przyszedł czas pokazać światu, że znana marka powinna kojarzyć się też jako źródło treści multimedialnych. Firma dotychczasowe usługi Video i Music Unlimited przeistacza odpowiednio w PlayStation Video oraz Music, wciągając do współpracy przy tym ostatnim oto Spotify.
29.01.2015 10:18
Centrum rozrywkowym dla graczy i nie tylko ma się stać teraz PlayStation Network, platforma kojarzona głównie z dostarczania gier za pośrednictwem PS Store, lecz również stawiająca właśnie na filmy, seriale oraz muzykę. Ujednolicenie nazwy powinno pokazać siłę tak Sony, jak również samego sieciowego rozwiązania, które wraz z Sony Entertainment Network przyciąga już miesięcznie ponad 64 miliony aktywnych użytkowników. Ma być ich jeszcze więcej także dzięki PlayStation Vue, czyli telewizji strumieniowanej na życzenie. Jej testy w USA ruszyły pod koniec zeszłego roku. Reszta świata dalej czeka. W Polsce znacznie szybciej skorzystamy z dobrodziejstw Spotify.
Kiedy na wiosnę pojawi się świeżo przemianowane PlayStation Music, zasoby znanego muzycznego serwisu dostępne będą dla konsol PlayStation oraz urządzeń Xperia w 41 krajach (w porównaniu do 19 znikającego Music Unlimited), a na liście jak najbardziej jest nasze państwo. Spotify staje się podstawą całego przedsięwzięcia Sony, a co za tym idzie należy wypatrywać integracji usługi z rozwiązaniami firmy. Z jednej strony oznacza to opcję powiązania konta PSN z tym Spotify oraz opłacanie subskrypcji ze środków w wirtualnym portfelu, z drugiej przykładowo też słuchanie muzyki w tle w grach na PS4.
Reszta użytkowników ucieszy się z dobrze znanej wielu funkcjonalności, czyli chociażby układania dostępnych piosenek w całe kolekcje, rzecz jasna z obsługą własnych list odtwarzania, które dotychczasowi miłośnicy Spotify oczywiście po prostu sobie na np. na konsolę PlayStation zaimportują. Uzyskają dostęp do przeszło 30 milionów piosenek. Spotify przypomina, że jest drugim największym w świecie źródłem muzyki (po iTunes) w Europie i najlepiej radzącą sobie usługą tego typu na świecie, sięgając 58 rynków oraz mogąc poszczycić się 60 milionami wiernych, aktywnych użytkowników.