49% Polaków to Internauci
Jak wskazują wyniki badań NetTrack przeprowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC,prawie połowa Polaków (49%) posiada dostęp do Internetu, w skaliroku to wzrost o 5%. Według badań za okres luty - kwiecień 2009, 73,8% osób mającychdostęp do Internetu korzysta z niego codziennie lub prawiecodziennie, 17,3% kilka razy w tygodniu, 5,0% raz na tydzień, a2,5% kilka razy w miesiącu. 1,4% badanych korzysta z Internetu razna miesiąc lub rzadziej. Zdecydowana większość badanych (90,9%)korzysta z Internetu w domu, niespełna jedna czwarta (22,1%) wpracy, 8,0% w szkole lub na uczelni, 5,3% u znajomych, a 1,5% wkawiarence internetowej lub innym miejscu z bezprzewodowym dostępemdo sieci. Najsilniejszą grupę Internautów stanowią niezmiennie osoby w wiekupomiędzy 25 i 39 rokiem życia (38%), osoby w wieku 15-24 stanowiąto 32% Internautów, 40-59 to grupa użytkowników stanowiąca 27korzystających z sieci, osoby w wieku 60 lat i więcej to 3%serfujących. Najwięcej Internautów ma średnie wykształcenie (42%),wyższym legitymuje się 26%, podstawowym 17%, zasadniczym 15%. Utrwaliła się sytuacja odnotowana w poprzednich badaniach, kobiet imężczyzn wśród Internautów jest dokładnie tyle samo.Najwięcej wśródInternautów jest osób doświadczonych, powyżej 5 lat stażu zInternetem deklaruje 33,4% badanych. Najczęściej odwiedzana witryna(strona odwiedzona w ostatnim miesiącu) to Google (87,9%),największą znajomością spontaniczną cieszą się Google, Allegro iOnet. Najwięcej Internautów w domu wykorzystuje łącza stałe - 75,8%(kabel lub dostęp radiowy), z dostępu bezprzewodowego korzysta7,1%, modem (dial-up) wykorzystuje w domu 3,5% Internautów, a zapomocą komórek z domu łączy się 1,4% Internautów. W stosunku do badań opublikowanych w styczniu nie nastąpiły istotne zmiany,odsetek Internautów w Polsce wzrósł o 1 pkt procentowy.
02.07.2009 15:42