Google Site Kit - przydatny plugin do WordPressa
Google stworzył wtyczkę do najpopularniejszego obecnie CMS‑a, która ułatwia analizę SEO stron internetowych, badanie ruchu na witrynie oraz zarządzanie reklamami AdSense.
Google oferuje różnego typu darmowe narzędzia dla webmasterów - najpopularniejsze z nich to Google Analytics. Google Search Console oraz PageSpeed Insights. Dostarczają one informacji m.in. w takich kwestiach jak liczba wyświetleń oraz odsłon, liczba realnych użytkowników, źródła wejść na stronę oraz szybkość ładowania się strony.
Pewnym utrudnieniem był dotąd fakt, iż w celu uzyskania zbiorczej informacji trzeba było korzystać z 3 różnych narzędzi. Właśnie ten problem rozwiązuje wtyczka Google Site Kit. Po jej zainstalowaniu - na poziomie panelu administracyjnego WordPressa uzyskujemy wgląd w zbiorcze dane z narzędzi webmasterskich Google.
Poza wymienionymi wcześniej instrumentami wtyczka GSK umożliwia również administrowanie reklamami AdSense oraz przeprowadzenie analizy optymalizacji strony w oparciu o Testy A/B (narzędzie Optimize). Bardziej szczegółowe informacje tutaj.
Wtyczkę Google Site Kit instaluje się standardowo tak jak inne pluginy w WordPressie. W zakładce "Wtyczki" klikamy "Dodaj nową wtyczkę", w oknie wyboru wpisujemy Google Site Kit, a następnie "Zainstaluj wtyczkę" i "Aktywuj".