Blog (173)
Komentarze (5.4k)
Recenzje (1)
@januszekOrtopeda na NFZ a naprawa gwarancyjna modemu 3G usb…

Ortopeda na NFZ a naprawa gwarancyjna modemu 3G usb…

Czy coś wspólnego mogą mieć ze sobą wizyta u ortopedy, za którą płaci NFZ i wysłanie modemu 3G usb do serwisu? Ano mogą…

Pięta

Zaczęło się od tego, że lekko boląca mnie pięta zaczęła boleć bardzo. Od razu sam się domyśliłem, że dorobiłem się ostrogi piętowej. Wydawało mi się oczywiste, że w takiej sytuacji trzeba iść do lekarza ortopedy. Można prywatnie albo można skorzystać z ubezpieczenia NFZ. Żeby skorzystać z ubezpieczenie NFZ trzeba wcześniej pójść do internisty i otrzymać od niego skierowanie. Tydzień czekałem na wizytę do lekarza pierwszego kontaktu. Jestem jako tako zorientowany więc oprócz skierowania do poradni ortopedycznej poprosiłem także o skierowanie na prześwietlenie obu pięt (robi się jedno zdjęcia na którym widać obie). Od razu zarejestrowałem się na najbliższy wolny termin do ortopedy – za 5 tygodni. W międzyczasie zrobiłem i odebrałem zdjęcie RTG. Ostrogę piętową widać było na nim gołym okiem.

Arystetelik

Czy spotkaliście się z określeniem: „arystetelik”? Jeśli nie to zalecam lekturę TEGO tekstu (jest świetny). Spodobało mi się to określenie dotyczące kogoś, kto w swojej dziedzinie zatrzymał się i widzi ją taką jaka ona była w przeszłości. Ortopeda do którego trafiłem właśnie takim kimś był. Nie zbadał mnie, nawet nie przepytał. Nic nie wyjaśnił. Rzucił okiem, przez grube szkła okularów, na zdjęcie RTG i kazał wypisać pielęgniarce skierowanie do poradni rehabilitacyjnej. Jakiejś bo ta w tej przychodni akurat nie podpisała umowy z NFZ. Mam sobie sam jakąś znaleźć. Tam mi może zaaplikują ultradźwięki a jak to nie pomoże to może i blokadę… Kiedy zacząłem nalegać i pytać o jakieś nowoczesne metody (mamy w końcu XXI wiek) to usłyszałem, że on leczy ostrogi od 30 lat i jak mi się nie podoba to mogę sobie iść do innego lekarza. Wstałem i wyszedłem.

ZIP

Szlag mnie trafił kiedy zajrzałem do swojego konta w Zintegrowanym Informatorze Pacjenta /ZIP / i zobaczyłem, że zanim jeszcze zdążyłem ochłonąć to przychodnia już rozliczyła się z NFZ.

546038

Jak możecie zobaczyć za arysteteliczną poradę i wypisania skierowania dokądś NFZ zapłacił 55 zł i 20 groszy. Gdyby to ode mnie zależało to nie zapłaciłbym ani grosza. Być może nawet domagałbym się odszkodowania. Weź się człowieku wylecz sam…

Mocium Panie

Często mnie szlag taki polityczny trafia. Ostatnio zdarzyło się to kiedy w komentarzu ‘Wodza’ pod TYM blogowym wpisem przeczytałem w gruncie rzeczy bardzo popularną acz zupełnie nie trafioną opinię o tym, że „Jeśli coś jest robione za pieniądze publiczne, to realizuje się to 3x drożej, 2x wolniej i o połowę gorzej”. Dlaczego nie trafioną? Bo wiem, że za prywatne pieniądze jest tak samo albo gorzej...

Modemowa piątka

123220
123221
546046

Na powyższych zdjęciach widać dwa modemy. Nie mają nic wspólnego z polskim budżetem i publicznymi środkami. Wyprodukowała je firma Huawei.

5 sztuk takich modemów prywatnej firmie sprzedał po 1 zł autoryzowany dealer sieci Plus - w promocji. Używający jednego z tych pięciu modemów, pracownik prywatnej firmy przyniósł go do mnie i powiedział, że chyba jest uszkodzony bo co chwilę się rozłącza. Dałem mu drugi a sam sprawdziłem ten, który dostałem. Faktycznie, rozłączał się co chwilę. Trzeba go wysłać do serwisu. Autoryzowany serwis to także prywatna firma, która o ile wiem nie ma nic wspólnego ze środkami publicznymi. Nie będę tu wymieniał jej nazwy bo już i tak nikt o nich dobrze nie pisze. W każdym razie, żeby skorzystać z usługi serwisu potrzebne jest skierowanie i zachowanie odpowiedniej procedury. Skierowaniem jest prawidłowo wypełniona karta gwarancyjna oraz kopia dowodu zakupu. Procedura polega na zarejestrowaniu się na infolinii i czekanie na kuriera. Odgrzebanie karty gwarancyjnej, załatwienie jej wypełnienia (bo przy zakupie nikt się tym nie przejmował), zorganizowanie duplikatu faktury (bo fakturę za 5 zł dział księgowy obiecał mi znaleźć na za tydzień) zajęło mi 3 dni. Rejestracja i oczekiwania na kuriera następne dwa. Kurier paczkę zabrał.

Udowodnij, że nie jesteś koniem

Po kilku dniach kurier przywiózł mi paczkę. Otwieram i widzę, że modem wrócił. Razem z pisemną informacją o takiej treści:

546051

No fajnie, pomyślałem… Podłączyłem modem i… Jak się rozłączał przed wysłaniem do serwisu tak samo rozłącza się po powrocie z serwisu. Żeby mieć jakąś podstawę do ponownej reklamacji nagrałem film podczas testu, który wykonałem:

Żeby się upewnić, że problem dotyczy tego konkretnego modemu, w takich samych warunkach przetestowałem drugi modem. W tym przypadku także nagrałem film:

Wydaje mi się, że problem uszkodzonego modemu polega na tym, że kiedy połączenie DC‑HSPA+ zmienia się na WCDMA to modem wyłącza się. Wygląda to tak jakbym go wyjął z portu usb i włożył ponownie. Napisałem maila do serwisu z pytaniem co mam zrobić, w sytuacji kiedy przysłano mi nienaprawiony sprzęt. Odpisali, żeby wysłać go jeszcze raz. Wysłałem im także linki do obu filmów oraz tekstowy opis moich testów i poprosiłem aby przekazać je osobie, która będzie modem testować. Odpisali mi (ciekawostka: wiadomość zaczynała sie od: "RE: Odp.: Odp.:") tak:

"Jak tylko otrzymam informację, który z techników zajmie się obsługą urządzenia, przekażę mu Pańską wiadomość wraz linkami zawierającymi przeprowadzone przez Pana testy".

Wysłałem modem ponownie. Po kilku dniach dostałem paczkę. Otwieram, podłączam modem i… Jak się rozłączał przed wysłaniem do serwisu tak samo rozłącza się po powrocie z serwisu. Tym razem pisemna informacja o naprawie wyglądała tak:

546059

Dostałem także (po lekarsku) wypełnioną w miejscu na adnotacje serwisu, kartę gwarancyjna:

546061

Ręce mi opadły i jestem dokładnie w tym samym punkcie co z piętą. Weź się człowieku i sam napraw sobie modem…

Wołanie na puszczy

Jeśli jest na Sali ktoś z Huawei Polska, kto potrafi pomóc mi w jednoznacznej technicznie diagnozie i przekonaniu serwisu, że ten modem rzeczywiście jest uszkodzony to bardzo proszę o kontakt: januszek małpa irc.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (31)