Hearthstone: Bohaterowie Warcrafta Cz. III Łotr i Paladyn
Trzecia część i kolejnych dwóch bohaterów, wraz z ich najciekawszymi kartami. Tym razem będzie to Łotr reprezentowany przez Valeere Sangwinar, oraz Paladyn Uther the Lightbringer.
Łotr
Umiejętność specjalna Łotra „Zabójcze sztylety”, za 2 pkt many uzbraja bohatera w Jątrzący Sztylet ze statystykami 1/2, jest więc dość słaba w porównaniu z umiejętnościami innych herosów, ponieważ atakując przy użyciu broni, my także otrzymujemy obrażenia. Z drugiej jednak strony 2 pkt wytrzymałości sprawiają, że nie musimy korzystać z tej umiejętności każdej tury. Silną stroną talii łotra są tanie jak na swoją siłę zaklęcia. Na 17 zaklęć, aż 14 kosztuje od 1 do 3 pkt many! Tylko 3 zaklęcia są droższe.
Dodatkową zdolnością wielu kart Łotra jest kombinacja. Daje ona dodatkowe korzyści z zagrania kilku kart. I tak na przykład Wypatroszenie może zadać 2 pkt obrażeń, jeśli zostanie zgrane jako pierwsza karta, natomiast jeśli zostanie zagrana jako kolejna karta, zamiast tego zada 4 pkt obrażeń. Podobnie działa Zimna Krew, która może dodać naszemu stronnikowi 2, lub 4 pkt ataku. Daje to więc Łotrowi dodatkowe korzyści, ale niestety wymaga wykładania większej ilości kart.
Sprint pozwala pociągnąć 4 dodatkowe karty, ale jego koszt 7 pkt many, ogranicza nam możliwość skorzystania z nich od razu. Wachlarz ostrzy zadaje 1 pkt obrażeń wszystkim wrogim stronnikom, i pozwala dociągnąć jedną dodatkową kartę. Kosior zadaje 1 pkt wybranemu celowi, i również pozwala dociągnąć 1 kartę.
Łotr ma do dyspozycji tylko dwie karty pozwalające zadać masowe obrażenie, wymieniony wyżej wachlarz, oraz Nawałnica Ostrzy, który wprawdzie niszczy naszą broń, ale zadaje obrażenia równe jej atakowi wszystkim wrogom- świetnie sprawdza się na broni wzmocnionej Trucizną - zaklęciem dodającym naszej broni 2 pkt ataku.
Poza tym Łotr ma do dyspozycji kilka kart zadających większe lub mniejsze obrażenia. Bardzo dobrym zaklęciem jest Zdrada, dzięki której stronnik przeciwnika zaatakuje swoich sąsiadów. Rozbicie Czachy zadaje 2 pkt obrażeń wrogiemu bohaterowi, a zagranie jej w kombinacji sprawia, że karta ta wraca do naszej ręki pod koniec tury, dzięki czemu (jeśli tylko mamy odpowiednio dużo kart) możemy naszemu przeciwnikowi co turę zadawać obrażenia. Ponadto Łotr ma jeszcze do swojej dyspozycji Skrytobójstwo które za 5 pkt many wyeliminuje każdego stronnika.
Jeśli przeciwnik ma wielu drogich stronników idealną kartą aby się ich pozbyć jest Znikniecie, które za 6 pkt many cofa wszystkich stronników ze stołu do rąk ich właścicieli.
Ukrycie (koszt tylko 1 pkt many!) to świetne zaklęcie które daje naszym stronnikom ukrycie do następnej tury, możemy dzięki temu wyłożyć ich w jednej turze, i nie tracąc zaatakować nimi w kolejnej.
Agent WW:7 zagrany w kombinacji zadaje 2 pkt obrażeń dowolnej postaci, a Cierpliwy Skrytobójca mimo statystyk 1/1 wyeliminuje każdego zaatakowanego przez siebie stronnika- koszt 2 pkt many.
Łotr ma do swojej dyspozycji chyba najgorszą Legendę spośród wszystkich bohaterów. Edwin VanCleef otrzymuje 2 pkt ataku i życia za każda kartę zagrana wcześniej w tej turze, więc aby go przypakować musimy zagrać naprawdę sporo kart, a statystyki i tak nie będą powalać.
Paladyn
Moim zdaniem Paladyn to jeden z najsłabszych bohaterów, a przez to także mało popularny, i dość rzadko spotykany w grach rankingowych- na arenie moim zdaniem sprawdza się dużo lepiej. Jego umiejętność specjalna „Wsparcie” pozwala na przyzwanie za 2 pkt many stronnika Rekrut Srebrnej Dłoni 1/1, wiec teoretycznie daje nam to możliwość przywoływania niemal nieograniczonej liczby stronników. W praktyce jednak większość bohaterów nie będzie miała problemu z ich usunięciem. Zaletą jest natomiast to, że część bohaterów jak Mag, czy Druid będzie czasem marnować na nich swoje moce specjalne.
Paladyn posiada najmniej stronników ze wszystkich bohaterów, jest ich tylko czterech, i moim zdaniem ilości wcale nie nadrabiają jakością. Protektor Argentu (2/2 i koszt 2 pkt many) to droga jak na swoje statystyki dwójka, ale nadrabia zdolnością, obdarza bowiem innego przyjaznego stronnika boską tarczą, aby ochronić swojego stronnika przed obrażeniami, wiec jest to w sumie przeciętna karta. Zdolność Rozjemcy Aldorów (3/3 3 pkt many) działa tak samo jak zaklęcie Pokora - zmniejsza atak stronnika do 1 pkt. Strażnik Królów (5/6) i aż 7 pkt many) jest bardzo drogi jak na swoje statystyki, ale przywraca 6 pkt życia bohaterowi więc może przedłużyć grę, ale sam raczej na nie wiele się przyda. Legenda paladyna Tyrion Fordring (6/6 za 8 pkt many) jest niezwykle mocny, i posiada sporo umiejętności, boską tarczę, prowokację, a po śmierci daje herosowi broń Spopielacz ze statystykami 5/3, ale jak każda legenda jest bardzo drogi w pyle, i rzadko spotykany w grze.
Paladyn nie posiada w swojej tali zaklęć takich jak Słowo Cienia, Polimorfia, czy Zły Urok, dzięki którym mógłby szybko pozbyć się niewygodnego stronnika przeciwnika ze stołu. Konsekracja jest stosunkowo tanim (tylko 4 pkt many) zaklęciem zadającym 2 pkt obrażeń wszystkim wrogom, natomiast Równość obniża życie wszystkich stronników (niestety także naszych) do 1 pkt, dzięki czemu możemy ich łatwo usunąć, ale jednak musimy wtedy zainwestować w to więcej kart. Brak klasycznych removali Paladyn trochę nadrabia buffami. Dar Królów (koszt 4 pkt many) dodaje stronnikowi po 4 pkt ataku i życia, i jest to jeden z lepszych buffów w grze, dzięki któremu nawet nasz rekrut stanie się dość silnym stronnikiem na stole. Dar Mocy doda naszemu stronnikowi 3 ataku w zamian za 1 pkt many, co również jest całkiem opłacalne. W późniejszym etapie gry, gdy mamy wyłożonych już droższych stronników najlepszym zaklęciem jest Błogosławiony Czempion podwajający atak stronnika.
W swoim arsenale Paladyn posiada 3 dość groźne bronie. Prawo Światłości 1/4, o koszcie zaledwie 1 pkt many pozwala paladynowi czyścić stół ze słabych stronników przeciwnika. Srebrytowy Czempion kosztuje 4 pkt many, i pozwala zadać przeciwnikowi 4 pkt obrażeń, jednocześnie przywracając naszemu Paladynowi 2 pkt życia- całkiem nieźle. Najlepszą jednak bronią Paladyna jest według mnie Miecz Sprawiedliwości który każdej przyzwanej jednostce (także rekrutom srebrnej ręki) dodaje po jednym punkcie zdrowia i ataku. Za koszt 3 pkt many możemy przypakować w ten sposób do 5 stronników.
W swojej talia Paladyn posiada również kilka sekretów, są one jednak słabsze niż te którymi dysponuje Łowca, czy Mag. Szlachetne Poświęcenie przyzywa obrońcę 2/1 który przyjmuje na siebie cios. Skrucha działa podobnie jak Równość, obniża życie przywołanego stronnika przeciwnika do 1 pkt.
Paladyn ma do swojej dyspozycji kilka kart dzięki którym może szybko dobierać karty. Młot Gniewu (4 pkt many) zadaje 3 pkt obrażeń, i dobiera kartę. Dzięki zaklęciu Dar Mądrości dobierzmy kartę za każdym razem gdy zaatakuje wybrany przez nas stronnik. Świetnym zaklęciem jest Boska Łaska, dzięki której dobierzemy tyle kart aż będziemy mieć tyle samo co przeciwnik- opłaca się więc zagrywać ją kiedy różnica jest jak największa. Nakładanie Rąk przywraca 8 pkt życia naszemu herosowi i pozwala dociągnąć 3 dodatkowe karty, natomiast Święty Gniew dobiera kartę, i zadaje przeciwnikowi obrażenia równe jej kosztowi.