Internet Vectra nie działa. Awaria w części Polski (aktualizacja)
Vectra po raz kolejny w ostatnich dniach zmaga się z awarią internetu. Serwis downdetector odnotował gwałtowny wzrost liczby zgłoszeń o problemach, które wskazują na poważną awarię dotyczącą całego kraju. Jak wynika z mapy, kłopoty zgłaszają przede wszystkim użytkownicy z okolic Warszawy, Katowic i Gdańska.
16.12.2020 | aktual.: 16.12.2020 15:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Tylko w ciągu ostatnich kilku minut problemy zgłosiło kilkaset użytkowników. Z historii zgłoszeń wynika, że problemy zaczęły się pojawiać tuż po godzinie 10:30. Warto pamiętać, że downdetector opiera swoje informacje na raportach od użytkowników świadomych istnienia tego serwisu. Faktyczna skala problemu z internetem Vectra jest więc najpewniej większa.
Niestety, opisywany problem to kolejna poważna wpadka Vectry w ostatnim czasie. O wcześniejszych poważnych problemach informowaliśmy zarówno w ubiegłym, jak i pierwszym tygodniu grudnia. Wówczas w szczytowym momencie problemy zgłaszało ponad 1000 osób w ciągu kwadransa.
W chwili pisania niniejszego tekstu w serwisie downdetector wciąż przybywa raportów informujących o awarii internetu Vectra i w tym momencie jest ich ponad 500. Co ciekawe, niewiele wcześniej poważny problem spotkał użytkowników Spotify w całej Europie – w wyniku awarii również użytkownicy w Polsce mogli odczuć problemy z działaniem serwisu.
Aktualizacja, godz. 14:15
Tuż przed godziną 14:00 Vectra skontaktowała się z nami w sprawie awarii informując, że problemy zostały już zidentyfikowane i są na bieżąco rozwiązywane. Pełną treść oświadczenia zamieszczamy poniżej:
Problemy techniczne, które pojawiły się w miejscowościach Pionki, Wierzbica, Radom, Drzewica powodowały trudności z dostępem do usług. Nasi inżynierowie zidentyfikowali już źródło awarii, problem został rozwiązany, a usługi są sukcesywnie przywracane. Przepraszamy za niedogodności. W ramach wyjaśnienia, Polskie Sieci Energetyczne, właściciel budynku w Radomiu, w którym znajduje się nasz węzłowy punkt transmisyjny, przeprowadzała prace planowe, które się nie powiodły co spowodowało wyłączenie zasilania technologicznego w budynku. Pracę naszej stacji podtrzymywał UPS, niestety ok. godz. 10:45 zaobserwowaliśmy problemy ze stabilnością naszych usług. Zasilanie z sieci miejskiej zostało już przywrócone. Dostęp do usługi internetowej na obszarze Pionki, Wierzbica, Radom, Drzewica może być utrudniony dla niektórych klientów jeszcze przez kilkadziesiąt minut z uwagi na proces logowania modemów. W pozostałych miejscowościach nie odnotowaliśmy masowej awarii.
Z danych w serwisie downdetector wynika natomiast, że awaria dotyczy teraz tylko niewielkiej części klientów. W ciągu ostatniego kwadransa już tylko około 100 użytkowników Vectry zgłosiło usterki.