Nakładka MIUI pokazuje coraz więcej reklam, ale Xiaomi nie zamierza ich usuwać

Jednym z częściej poruszanych tematów w ostatnich dniach są reklamy wyświetlane użytkownikom smartfonów Xiaomi. Autorska nakładka MIUI zaczęła je coraz częściej pokazywać, a reklamowy baner trafił nawet do systemowych ustawień Androida. Zwiększona częstotliwość pokazywania reklam, zgodnie z obserwacją użytkowników, jest powiązana z aktualizacją nakładki do wersji o numerze 8.9.13, co wiele osób potwierdza między innymi na reddicie.

Xiaomi nie ukrywa, że reklamy są ważne dla modelu biznesowego (depositphotos)
Xiaomi nie ukrywa, że reklamy są ważne dla modelu biznesowego (depositphotos)
Oskar Ziomek

19.09.2018 | aktual.: 19.09.2018 14:19

Spekulacje każą sądzić, że reklamy są konsekwencją wyjątkowo konkurencyjnych cen smartfonów Xiaomi i co ciekawe, firma zdaje się od tej teorii nie odcinać. Oficjalne stanowisko producenta udało się bowiem uzyskać serwisowi The Verge. Jak informuje Xiaomi, reklamy są kluczowym elementem modelu biznesowego i firma nie planuje z nich rezygnować, choć jednocześnie zaznacza, że stale toczone są prace, dzięki którym reklamy mają być przyjemniejsze dla użytkowników.

Reklamy pojawiają się nawet w ustawieniach, tutaj – w menedżerze aplikacji. Źródło: reddit, imgur.
Reklamy pojawiają się nawet w ustawieniach, tutaj – w menedżerze aplikacji. Źródło: reddit, imgur.

Reklama była i pozostanie integralną częścią usług internetowych Xiaomi i kluczowym elementem modelu biznesowego firmy. Jednocześnie będziemy podtrzymywać dobre wrażenia użytkowników, oferując opcję wyłączania reklam i stale ulepszając nasze podejście, w tym dostosowując miejsce i czas ich wyświetlania. Naszą filozofią jest, aby reklamy były dyskretne, a użytkownicy zawsze mieli możliwość otrzymania mniejszej liczby rekomendacji – czytamy w uzyskanym oświadczeniu. Choć typowe reklamy w formie banerów z pewnością są dokuczliwe, słusznie zwraca się przy tym uwagę, że Xiaomi nie jest jedyną firmą promującą swoje oprogramowanie w smartfonach.

The Verge wskazuje na przykład na Samsunga, którego urządzenia (choć dużo wyżej wyceniane) są często doposażone w szereg zbędnych użytkownikowi aplikacji, których nie da się w prosty sposób usunąć. Niestety, w przypadku Xiaomi reklamy również w praktyce okazują się uciążliwe. Jak sugerują użytkownicy reddita, rezygnacja z rekomendacji, o których mowa w przytaczanym oświadczeniu, nie skutkuje zmniejszeniem liczby banerów. Możliwe, że problem zostanie rozwiązany dopiero wraz z kolejną aktualizacją MIUI.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (196)