Xiaomi AirDots – słuchawki, które będą świetnym dodatkiem do smartfonów bez minijacka
Do oferty Xiaomi dołączyły słuchawki, które mogą okazać się świetnym dodatkiem do Mi 8 czy Mi Mix 3. AirDots to bowiem bezprzewodowe słuchawki Bluetooth, a dwa wspomniane przed chwilą smartfony nie posiadają złącza minijack. Xiaomi AirDots zapowiadają się naprawdę interesująco, a z Apple AirPods dzielą tylko podobną nazwę – chiński producent tym razem nie inspirował się wyglądem produktów z Cupertino.
07.11.2018 13:59
Jedną z największych zalet AirDots jest niska cena. Na rynku chińskim zostały one wycenione na 199 juanów, czyli około 107 złotych. Dla porównania, Apple AirPods kosztują 600 zł. Produkt Xiaomi może się bardziej podobać pod względem wizualnym – nie wygląda jak odcięta końcówka elektrycznej szczoteczki do zębów, do której niektórzy porównują słuchawki Apple.
Słuchawki AirDots są naprawdę niewielkie i niemal całe mieszczą się w uchu. Zaletą są silikonowe nakładki, które powinny dobrze izolować od dźwięku otoczenia. Z kolei zastosowane akumulatory mają zapewniać do 4-5h godzin pracy na jednym ładowaniu. Co więcej, eleganckie białe pudełko słuchawek posiada własny akumulator, który może podładować AirDots, gdy akurat nie mamy dostępu do gniazdka. Wówczas łączny czas pracy wynosi 12 godzin.
Xiaomi AirDots ze smartfonem łączą się z wykorzystaniem Bluetooth 5.0. Warto jeszcze wspomnieć o płytkach dotykowych, które zapewniają szybki dostęp do wybranych funkcji. Wystarczy stuknąć w słuchawkę, aby aktywować asystenta głosowego, zatrzymać odtwarzaną muzykę czy przeskoczyć do następnego utworu.
Jeśli słuchawki zostały dobrze zaprojektowane i nie będą wypadać, to mogą cieszyć się sporą popularnością u osób aktywnych fizycznie. Ponadto, jak już wcześniej wspomniałem, mogą być dobrym dodatkiem do smartfonów Xiaomi (lub innego producenta), które nie zostały wyposażone w złącze słuchawkowe. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby ich używać w przypadku smartfonów z minijackiem. Niestety, nie wiemy czy AirDots pojawią się w oficjalnej sprzedaży w Polsce.